چرا بیمه آتش سوزی پارسیان ؟ هر یک از ما ممکن است که به دلیل رخ دادن حوادث غیر قابل پیش بینی، دچار سوانحی شویم که این حادثه ها علاوه بر خسارات مالی، ممکن است منجر به خسارات جانی نیز گردد.

البته خوش بینانه ترین حالت این است که خسارات مالی رخ دهد و از نظر جسمی آسیبی به افرادی که در سانحه آتش سوزی حضور دارند، وارد نشود. اما در هر حال بروز آتش سوزی منجر به خساراتی می شود که صرف نظر از خسارات جبران ناپذیر همانند مرگ، باید سایر خسارت ها جبران شوند و در این زمان فرد آسیب دیده باید هزینه های زیادی را در نظر بگیرد تا بتواند بخشی از این خسارات را برطرف نماید و مسلما در این زمان، فشار مالی بر روی فرد آسیب دیده زیاد خواهد شد.

بیمه به منظور یاری رساندن به مردم در این زمینه، خدمات بیمه آتش سوزی را توسط شرکت های مختلف بیمه ارائه می کند تا از این طریق بتواند در زمان بروز آتش سوزی، حداقل فشار روانی وارد به آسیب دیده در اثر نگرانی هزینه های جبران خسارت را کاهش دهد.

در بیمه آتش سوزی شرکت بیمه گر متعهد می شود که در زمان بروز حادثه آتش سوزی به صورت ناخواسته، خساتی که در بیمه نامه تحت پوشش قرار داده است، جبران کرده و از این طریق به تعهدات خود عمل نماید. در کیفیت ارائه خدمات، وجه تمایز بین شرکت های مختلف بیمه نمایان می شود.

شما هزینه بسیاری را صرف خرید دارایی های خود می نمایید. برای درک این که بیمه آتش سوزی چقدر الزامی است ، از خود سوال کنید که اگر حادثه ای رخ دهد چگونه خسارت وارده را جبران می کنید؟ درست است که می توان اقدامات بسیاری برای افزایش ضریب امنیت انجام داد.

با این حال تجربه نشان داده است که حتی استفاده از پیشرفته ترین تجهیزات نیز ضامن امنیت کامل نبوده و نیاز به تمهیداتی است که در صورت وقوع حوادثی مانند آتش سوزی و بلایای طبیعی، خسارت وارده به دارایی های شما جبران گردد. بیمه آتش سوزی پوششی است برای جبران این خسارات به اموال منقول و غیرمنقول شما، که با توجه به نیاز مشتری و با جبران زیان وارده، بیمه گذار را از نظر مالی به حالت قبل از حادثه برمی گرداند.

بیمه آتش سوزی
بیمه آتش سوزی

بیمه آتش‌ سوزی چه خطراتی را پوشش می‌دهد؟

بیمه‌ آتش‌ سوزی نیز مانند بیمه بدنه دو دسته از خسارات را پوشش می‌دهد. خسارات اصلی و خسارات اضافی که البته هر دو دسته تنها خسارات مالی را تحت پوشش قرار می‌دهند و هیچ تعهدی نسبت به خسارات جانی ندارند.

۱-   خطرات اصلی

خسارات اصلی تحت پوشش بیمه آتش‌ سوزی جزو جدانشدنی این بیمه‌نامه هستند و به صورت مجموعه زیر ارائه می‌شوند:

–        آتش

ترکیب هر نوع ماده با اکسیژن که با تولید شعله همراه باشد در این دسته قرار می‌گیرد. در واقع منشأ اکثر حوادث آتش‌سوزی همین مورد است.که جزو اصلی ترین پوشش ها برای بیمه آتش سوزی می باشد.

–        صاعقه

تخلیه الکتریکی بین دو ابر یا بین ابر و زمین که منجر به بروز خسارت شود نیز در دسته خطرات اصلی قرار می‌گیرد.البته با توجه به پیشرفت تکنولوژی از شما بیمه گذار محترم درخواست می کنیم حدالمقدور نسبت به دفع صاعقه در ساختمان مسکونی و یا تجاری خود اقدام فرمایید.

–        انفجار

در صورتی‌که انرژی زیادی بر اثر آزاد شدن ناگهانی گاز یا بخار صورت بگیرد و خساراتی به بار آورد در مجموعه این دسته از خطرات قرار می‌گیرد. هر نوع انفجاری تحت پوشش بیمه آتش‌ سوزی قرار نمی‌گیرد. برای مثال انفجار ناشی از فعل و انفعالات هسته‌ای، توسط بیمه آتش‌ سوزی پوشش داده نمی‌شود.

۲-   خطرات اضافی یا تبعی:

دسته‌ای از خسارات هستند که باید پوشش آن‌ها را به صورت جداگانه خریداری و به بیمه نامه اضافه کرد. در واقع مؤثرترین عامل در تعیین قیمت نهایی حق بیمه آتش‌ سوزی خطرات اضافی هستند که بیمه‌گزار آن‌ها را انتخاب می‌کند. برای خرید هر کدام از پوشش‌های اضافی خرید خطرات اصلی در ابتدا الزامی است. اغلب شرکت‌های بیمه تمامی خطرات اضافی را ارائه نمی‌دهند و تعداد محدودی را تحت پوشش قرار می‌دهند. ولی در حالت کلی خسارات اضافی به شرح زیر می‌باشند:

زلزله و آتش‌فشان
سیل و طغیان آب
طوفان و تندباد
ترکیدن لوله آب
ضایعات آب برف و باران
سقوط هواپیما (در این حالت فاصله مورد بیمه از فرودگاه مهم است.)
هزینه پاکسازی و برداشت ضایعات
شکست شیشه
سرقت با شکست حرز
انفجار ظروف تحت فشار صنعتی
ریزش سقف ناشی از سنگینی برف
ریزش، رانش و فروکش کردن زمین
ریزش کوه و سقوط بهمن
نشت دستگاه آب‌افشان
مسئولیت خسارت ناشی از انفجار و آتش‌سوزی وارد شده به همسایگان
برخورد اجسام خارجی به ساختمان

متقاضی خرید بیمه باید با در نظر گرفتن شرایط مورد بیمه و شرایط شخصی خود پوشش‌های اضافی مورد نظر را انتخاب و خریداری کند. برای مثال برای کسی که اموالش در نزدیکی فرودگاه نیستند خرید پوشش سقوط هواپیما معنایی ندارد. همچنین برای کسانی که در مناطق سردسیر ساکن هستند، پوشش ریزش سقف ناشی از سنگینی برف گزینه مناسبی است.

بیمه آتش‌ سوزی چه خطراتی را پوشش می‌دهد؟
بیمه آتش‌ سوزی چه خطراتی را پوشش می‌دهد؟

انواع بیمه آتش‌سوزی پارسیان

با توجه به مکان بیمه شده شرایط بیمه می تواند متفاوت باشد. ما در اینجا به توضیح بیمه آتش سوزی برای اماکن مخلتف و پوشش های قابل استفاده برای هر کدام می پردازیم.

بیمه آتش‌سوزی منازل مسکونی پارسیان:

با استفاده از بیمه آتش‌ سوزی پارسیان ، ساختمان و تأسیسات و اثاثیه منزل شما در برابر خطرات آتش‌سوزی، انفجار و صاعقه تحت پوشش قرار می‌گیرد. همچنین می‌توانید خطرات زیر را به بیمه‌نامه آتش‌سوزی خود اضافه کنید:

زلزله، سیل، طوفان
ترکیدگی لوله آب
سرقت با شکست حرز
ضایعات ناشی از برف و باران و سنگینی برف
سقوط هواپیما
آشوب، بلوا و اعتصاب
طرح بیمه جامع منازل مسکونی پارسیان

در این بیمه‌ نامه که یکی از طرح‌های بیمه آتش‌ سوزی پارسیان است، شرکت بیمه متعهد می‌شود تا تمام دارایی‌های شما مثل ساختمان، تأسیسات و اثاثیه منزلتان را تحت پوشش قرار دهد. همچنین متعهد می‌شود تا مسئولیت مدنی شما در برابر اشخاص ثالث و همچنین وقوع حوادث برای اعضا خانواده‌تان را هم بیمه نماید. از طرف دیگر در صورت نیاز به اسکان موقت، بیمه پارسیان هزینه اجاره محل اقامت موقت شما را می‌ پردازد.

بیمه آتش‌سوزی مراکز صنعتی پارسیان:

با داشتن بیمه آتش‌ سوزی مراکز صنعتی پارسیان، افراد می‌توانند دارایی‌های مراکز صنعتی مثل ساختمان، ماشین آلات، موجودی کالا، موجودی مواد اولیه، وسایل و … را در برابر خطرات آتش‌ سوزی، صاعقه و انفجار تحت پوشش بیمه آتش‌ سوزی پارسیان قرار بدهند.

همچنین می توان با خرید پوشش‌های دیگر مثل زلزله، سیل و … را آن‌ها را به بیمه‌نامه اضافه کرد.

بیمه آتش‌سوزی مراکز غیرصنعتی پارسیان:

با بیمه آتش‌ سوزی پارسیان مراکز غیر صنعتی مثل کارگاه، انبار، فروشگاه و … را هم می‌توان در برابر خطرات آتش سوزی، صاعقه، انفجار و … بیمه نمود.

بیمه نامه‌های اظهار نامه‌ای (شناور) پارسیان:

این بیمه نامه با توجه به تغییرات در میزان موجودی انبارها برای صاحبان کالا و تولید کنندگان ارائه شده است.

در بیمه‌نامه اظهار نامه ای، فرد در ابتدا حداکثر موجودی که ممکن است در طول مدت بیمه‌ نامه در انبار باشد را برآورد و اعلام می کند و مبلغی را به عنوان علی الحساب پرداخت می نماید. فرد در پایان هر ماه باید میزان واقعی موجودی انبار خود را به صورت کتبی اعلام کند.

در پایان اعتبار بیمه‌ نامه، حق بیمه قطعی بیمه آتش سوزی پارسیان بر اساس میانگین موجودی‌ها در طول سال محاسبه و تسویه می‌شود.

بیمه مرهونات بانکی بیمه آتش سوزی پارسیان:

در صورتی که شما برای کارخانه، کارگاه و یا منزل خود از بانک وام دریافت کنید، ملک مورد نظر در رهن بانک قرار می‌گیرد. مرهونه شما یا همان ملک مورد رهن بانک، باید بیمه آتش‌ سوزی داشته باشد تا در صورت وقوع حوادثی مثل آتش‌سوزی، شرکت بیمه خسارت وارد شده را به بانک پرداخت کند.

انواع بیمه آتش‌سوزی پارسیان
انواع بیمه آتش‌سوزی پارسیان

انواع شرایط بیمه‌ آتش‌ سوزی بیمه ی پارسیان

بیمه آتش‌ سوزی شرایط مختلفی دارد که بیمه‌گر با توجه به شرایط بیمه‎گزار ممکن است مورد خاصی را پیشنهاد دهد. انواع شرایط بیمه‌ نامه آتش‌ سوزی به شرح زیر هستند:

–        بیمه‌ نامه با سرمایه ثابت

تحت این شرایط بیمه‌ گزار ارزش روز مورد بیمه را به بیمه‌ گر یا همان شرکت بیمه اعلام می‌کند. بیمه‌ گزار باید هنگام خرید بیمه آتش‌ سوزی اطلاعات صحیح به بیمه‌ گر بدهد . در صورت بروز خسارت و اثبات اشتباه بودن اطلاعات ممکن است بیمه‌ گر خسارتی تقبل نکند. منازل مسکونی تحت این شرایط بیمه می‌شود. در این حالت در صورت بروز حادثه، خسارت پرداختی به بیمه‌ گزار بر اساس سرمایه بیمه‌شده خواهد بود.

–        بیمه‌نامه با شرایط شناور

این شرایط بیشتر در مورد انبارها کاربرد دارد. از آنجایی‌که سرمایه موجود در انبارها دائم در حال تغییر است برای تعیین حق بیمه از شرایط شناور استفاده می‌کنند. تحت این شرایط بیمه‌ گزار باید ماهانه صورت‌ جلسه‌ای از موجودی انبار خود را برای نماینده بیمه بفرستد تا میانگین موجودی سرمایه اساس محاسبه حق بیمه در سال قرار گیرد. در این شرایط بیمه‌ گزار با هر بار ارائه صورت‌ جلسه حق بیمه‌ای را پرداخت می‌کند که به صورت الحاقیه‌ای در بیمه‎ نامه‌ ذکر می‌شود. در پایان سال نیز میانگین سرمایه به صورت دقیق محاسبه می‌شود و الحاقیه آخر برای تسویه نهایی آماده می‌شود.

–        بیمه نامه با شرایط جایگزینی و بازسازی

تحت این شرایط افزایش قیمت ناشی از تورم و نوسانات بازار نیز پیش‌بینی شده‌ است. ممکن است قیمت ساختمان یا ماشین‌آلات صنعتی طی یک سال به اندازه‌ ای افزایش یابد که در صورت بروز خسارت فرد با ارزش سرمایه بیمه‌ شده قادر به جبران و جایگزینی نباشد. تحت این شرایط شرکت بیمه متعهد به پرداخت مبلغ خسارت به نرخ روز برای جایگزینی مورد بیمه خواهد بود به شرطی‌که بیمه‌ گزار اموال خود را به ارزش واقعیشان بیمه کرده باشد. این بیمه‌ نامه منحصر به ساختمان، ماشین‌ آلات کارخانه‌ها و موجودی انبارها نمی‌شود.

–        بیمه‌نامه فرست لاست

این شرایط برای بیمه‌گزارانی کاربرد دارد که مطمئن هستند که هر چقدر هم که خسارت سنگین باشد امکان از بین رفتن تمامی اموالشان وجود ندارد. برای مثال زمانی‌که اموال فرد در محدوده جغرافیایی وسیعی پراکنده شده باشند، این شرایط بسیار مناسب است. برای محاسبه سرمایه بیمه‌شده، بالاترین خسارتی که ممکن است به اموال بیمه‌ گزار وارد شود پیش‌بینی می‌شود. در این شرایط بیمه‌گر متعهد به پرداخت ارزش این سرمایه پیش‌بینی شده است و نه بیشتر. حق بیمه بر اساس سرمایه کل تعیین می‌شود و شرکت بیمه برای حق بیمه آتش سوزی تحت شرایط فرست لاست تخفیفات ویژه‌ای در نظر می‌گیرد.

–        بیمه‌نامه با شرایط توافقی

تحت این شرایط بیمه‌گزار و بیمه‌گر بعد از رسیدن به توافق بر سر میزان سرمایه، قرارداد بیمه آتش‌ سوزی را منعقد می‌کنند.

انواع شرایط بیمه‌ آتش‌ سوزی بیمه ی پارسیان
انواع شرایط بیمه‌ آتش‌ سوزی بیمه ی پارسیان

عوامل موثر بر نرخ بیمه آتش‌ سوزی بیمه ی پارسیان

عوامل متعددی بر حق بیمه آتش‌ سوزی تاثیر گذارند. در ادامه به بررسی این موارد می‌پردازیم.

خطرات اضافی و موثر بر نرخ

همان‌ طور که پیش‌ تر اشاره کردیم، بیمه آتش‌ سوزی شامل یک سری خطرات اصلی و یک سری خطرات اضافی می‌شود که برای تهیه آن‌ها باید هزینه آن را به‌طور جداگانه پرداخت کرد. بعضی از این خطرات تأثیر زیادی بر افزایش حق بیمه دارند. برای مثال پوشش اضافی رانش زمین می‌تواند حق بیمه را به ۵ برابر افزایش دهد. البته نحوه تاثیرگذاری این پوشش‌ها بر حق بیمه در شرکت‌های مختلف به صورت‌ های متفاوتی محاسبه می‌شود و در مجموع حق بیمه آتش‌ سوزی به اندازه‌ای کم است که شاید این چندین برابر شدن نیز مبلغ قایل توجهی نشود.

شرایط بیمه‌ نامه

شرایط بیمه‌ نامه نیز با توجه به توضیحاتی که پیش‌تر مطرح کردیم تاثیر به‌ سزایی بر حق بیمه آتش سوزی می‌گذارد. به‌ویژه در مقیاس صنعتی. برای مثال هزینه حق بیمه در شرایط جایگزینی و بازسازی بالاتر از شرایط ثابت است و آن هم به دلیل امتیازاتی است که بیمه‌ گر به بیمه‌ گزار اعطا می‌کند. برای مثال شرکت بیمه برای بیمه با شرایط فرست لاست تخفیفی در نظر می‌گیرد.

میزان ریسک

در بیمه آتش سوزی این مورد نیز در دو حالت بررسی می‌شود که به آن‌ ها خواهیم پرداخت.

ریسک مورد بیمه

در این حالت ویژگی‌ های مورد بیمه ملاک تعیین میزان ریسک است. برای مثال میزان ریسک انبار حاوی مواد مشتعل بسیار بیشتر از انبار حاوی لوازم اولیه پوشاک است و طبعاً حق بیمه آن نیز بیشتر است. به عنوان مثالی دیگر ریسک و مبلغ خسارت وارد شده به طبقات بالای یک منزل مسکونی بیشتر است .

هر چه مورد بیمه در طبقه بالاتری واقع باشد مهار کردن حادثه در آن سخت‌تر خواهد شد ، در نتیجه حق بیمه آن بیشتر خواهد بود. موارد دیگری که در بسیاری از فرم‌های بیمه آتش‌ سوزی به آن اشاره شده است.این موارد شامل جنس مصالح ساختمان، مشاعات آپارتمان، عمر بنا، نوع کاربری اماکن غیرصنعتی و صنعتی، نوع فعالیت، منابع گرمایش و سرمایش، وضعیت سیم‌کشی و … است. هر یک از این موارد تعیین‌کننده احتمال بروز آتش‌ سوزی و میزان خسارت به بار آمده خواهند بود.

عوامل موثر بر نرخ بیمه آتش‌ سوزی بیمه ی پارسیان
عوامل موثر بر نرخ بیمه آتش‌ سوزی بیمه ی پارسیان

ریسک منطقه استقرار مورد بیمه آتش سوزی

در این حالت عوامل محیطی مؤثر بر میزان ریسک بروز حادثه بررسی می‌شود. برای مثال در مناطق با تراکم جمعیت بالا میزان ریسک و به دنبال آن حق بیمه آتش‌ سوزی بالاتر است. از این مناطق می‌توان به بازار تهران اشاره کرد. هر کدام از شرکت‌های بیمه بر اساس معیارهای خودشان مناطق مختلف شهر را از لحاظ ریسک‌ بروز حادثه دسته‌بندی کرده‌اند و ضریب قیمت متناسبی را برای آن تعریف کرده‌اند.

ارزش بنا و موجودی

در بیمه آتش‌ سوزی ارزش ساخت بنا مهم است نه ارزش زمین. طبعاً ملکی که ارزش ساخت بنا در آن بیشتر باشد سرمایه بیشتری محسوب می‌شود و باید حق بیمه بالاتری را بپردازد. همچنین لوازم و اقلام موجود در بنا نیز ارزشی دارند که در سرمایه کلی منظور می‌گردد. در ساختمان‌های مسکونی ارزش لوازم منزل، در ساختمان‌های غیرصنعتی ارزش دکوراسیون و موجودی انبار و در ساختمان‌های صنعتی ارزش تأسیسات و ماشین‌آلات به ارزش بنا اضافه می‌گردد.

همچنین در شرایطی که فرد مستأجر است می‌تواند تنها لوازم منزل خود را تحت پوشش بیمه آتش‌ سوزی قرار دهد و با این روش از مبلغ حق بیمه بکاهد.

مدت زمان بیمه‌نامه

بیمه‌نامه آتش‌ سوزی می‌تواند بلندمدت، یک‌ساله یا کوتاه‎مدت باشد. در بیمه‌نامه‌های یک‌ساله که شرایط مشخص است. حق بیمه در بیمه‌نامه‌های کوتاه‌مدت براساس درصدی از حق بیمه یک‌ساله محاسبه می‌شود؛ به این صورت که هر چه تعداد روزها بیشتر باشد ، صرفه اقتصادی بیشتری دارد. برای مثال ممکن است برای ۵ روز بیمه آتش‌سوزی ۵% حق بیمه سالانه و از ۶ روز تا ۱۵ روز ۱۰% حق بیمه سالانه به عنوان حق بیمه تعیین شود.

در صورت تمکن مالی و ثبات شرایط، خرید این نوع بیمه‌نامه بلندمدت اقتصادی‌تر است. در این نوع بیمه‌نامه سرمایه بیمه‌شده بدون دریافت هیچ‌گونه حق بیمه اضافی به صورت خود به‌ خود افزایش می‌یابد و بسته به شرایط خصوصی درج‌شده در بیمه‌ نامه شرکت بیمه، درصدی از تورم بر آن اعمال می‌ شود.

ریسک منطقه استقرار مورد بیمه آتش سوزی
ریسک منطقه استقرار مورد بیمه آتش سوزی

تخفیفات بیمه‌ آتش‌سوزی بیمه ی پارسیان

تخفیف بیمه آتش‌ سوزی نیز مانند تخفیف بیمه شخص ثالث و بیمه بدنه صورت‌های مختلفی دارد. هر شرکت بیمه ممکن است تعداد محدودی از این تخفیفات را ارائه دهد و یا حتی بر حسب شرایط تخفیفاتی خارج از لیست زیر را برای بیمه‌ گزاران در نظر بگیرد.

تخفیف‌های مناسبتی

همانند هر بیمه دیگری برخی از شرکت‌های بیمه در روزهای خاصی از سال مانند دهه فجر، نوروز و … تخفیفات مناسبتی در نظر می‌گیرند که برای اطلاع داشتن از آن‌ها دو راه وجود دارد. یکی دنبال کردن اخبار هر یک از این شرکت‌های بیمه است و دیگری چک کردن سامانه آنلاین بیمه پارسیان است که به محض اعلام ارائه تخفیف از جانب شرکت، آن را در محاسبات خود لحاظ می‌کند و امکان برخورداری متقاضیان از این تخفیف را از فراهم می‌کند.

بیمه عمر و تخفیف بیمه آتش سوزی

در برخی از شرکت‌های بیمه در صورت داشتن بیمه عمر همان شرکت هم تخفیف بیمه آتش‌ سوزی داده می‌شود و هم تخفیف بیمه بدنه.

تخفیف حساب بلند مدت

در اکثر شرکت‌ های بیمه برای متقاضی خرید بیمه آتش‌ سوزی که در بانک متصل به شرکت بیمه حساب بلند مدت داشته باشد تخفیفی در نظر گرفته می‌شود.

تخفیف گروهی بیمه آتش سوزی

در برخی از شرایط بعضی از شرکت‌های بیمه برای گروهی از افراد تخفیفی در نظر می‌گیرند. برای مثال برای افرادی که عضو نظام مهندسی یا نظام پزشکی باشند تخفیف ویژه‌ای در نظر گرفته می‌شود.

دریافت خسارت بیمه آتش‌ سوزی

بعد از بروز خسارت ناشی از خطرات تحت پوشش بیمه آتش‌ سوزی می‌توان طی چند روز (معمولاً ۵ روز) گزارش بروز خسارت را به شرکت بیمه ارائه داد. در این شرایط شرکت بیمه کارشناسی را به محل مورد بیمه اعزام می‌کند تا میزان خسارت وارده را برآورد کند و بعد از ارائه گزارش کارشناس، در صورت توافق طرفین بر سر مبلغ خسارت، مراحل پرداخت طی می‌شود.

در صورت عدم توافق بین بیمه گر و بیمه گذار چه می شود؟

در صورتی‌که طرفین بیمه‌گر و بیمه‌گزار بر سر مبلغ خسارت به توافق نرسند، مسئله را به شورای حل اختلاف ارجاع می‌دهند. حل اختلاف در چنین حالتی به این صورت است که سه کارشناس موضوع را بررسی می‌کنند و به اجماع می‌رسند. هر یک از طرفین یک کارشناس را انتخاب می‌کند و دو کارشناس منتخب کارشناس سوم را انتخاب ‌می‌کنند.در نهایت مبلغ پرداختی بیمه آتش سوزی اعلام می گردد.

آتش سوزی از روی عمد

در صورتی که مشخص شود بیمه‌ گزار عمداً موجب آتش‌ سوزی موارد بیمه شده باشد تا بتواند از طریق دریافت مبلغ خسارت بیمه اتش سوزی از شرکت بیمه سودجویی کند، نه تنها هیچ خسارتی به او پرداخته نمی‌شود بلکه ممکن است از طریق مراجع قانونی نیز مورد پیگرد قرار گیرد. همچنین در مواردی که حادثه آتش‌ سوزی مشکوک به عمدی بودن است، روند پرداخت خسارت ممکن است تا چند سال به طول بیانجامد.

اعلام نمودن ارزش واقعی املاک

اگر بیمه‌گزار ارزش املاک و اموال خود را بیش از مقدار واقعی اعلام کرده باشد در هنگام بروز خسارت و بعد از بازبینی کارشناس، هزینه‌ای برابر ارزش واقعی املاکش به او داده می‌شود و نه بیشتر. در واقع این کار نه تنها سودی برای بیمه‌گزار ندارد که بیمه‌گزار باید ماهانه هزینه اضافه‌ای را بابت پرداخت حق بیمه خود صرف کند.

اعلام نمودن ریسک واقعی در بیمه آتش سوزی

درصورتی‌که ریسک مورد بیمه بالاتر رفته باشد و خسارتی ناشی از خطرات تحت پوشش بیمه‌ آتش‌ سوزی بروز نماید ممکن است شرکت بیمه هیچ هزینه‌ای بابت خسارت وارد شده تقبل نکند. برای مثال اگر در بیمه‌گزار در انباری که حاوی مواد اولیه تولیدی لباس است مواد مشتعل بگذارد و این را به بیمه‌گر اطلاع ندهد در صورت بروز حادثه ممکن است نتواند هیچ خسارتی دریافت کند.

تخفیفات بیمه‌ آتش‌سوزی بیمه ی پارسیان
تخفیفات بیمه‌ آتش‌سوزی بیمه ی پارسیان

اقدامات لازم برای صدور بیمه آتش‌ سوزی پارسیان

مراجعه به یکی از شعبه‌ها و یا دفاتر نمایندگی شرکت بیمه پارسیان در سراسر کشور
تکمیل فرم پیشنهاد بیمه آتش‌ سوزی پارسیان
ارائه مدارک مورد نیاز به شرکت بیمه

مراحل و مدارک لازم برای پرداخت خسارت بیمه آتش‌ سوزی پارسیان

برای دریافت خسارت بیمه آتش‌ سوزی پارسیان باید مراحل زیر را طی کنید:

در ابتدا و بعد از وقوع حادثه، نباید در اموال بیمه شده و آسیب دیده تغییر یا جابه‌جایی انجام دهید تا ارزیابی خسارت و تشخیص علت وقوع حادثه برای کارشناسان بیمه دچار مشکل نشود.
حداکثر تا ۵ روز بعد از حادثه، وقوع آن را به شرکت بیمه اطلاع دهید.
اعلام شماره بیمه نامه، نام و نام خانوادگی و شماره تماس خود به بیمه‌گر برای هماهنگی بازدید و کارشناسی از محل
اعلام بخش‌های آسیب دیده اموال منقول و غیرمنقول (مثل ساختمان، تاسیسات، اثاثیه و موجودی) به بیمه و همچنین مبلغ تقریبی خسارت و ارزش اموال قبل از حادثه .
گرفتن نامه از کارشناس بازدید کننده بیمه برای ارائه به نیروی انتظامی و سازمان آتش نشانی
گزارش مقامات انتظامی محل وقوع حادثه و ارسال به واحد رسیدگی برای تکمیل پرونده
اخذ گزارش سازمان آتش نشانی و سایر سازمان‌های مرتبط از محل حادثه و ارسال به واحد رسیدگی
محاسبه خسارت توسط بیمه‌گر بر اساس گزارش کارشناس ارزیابی خسارت
تهیه مدارک مورد نیاز واحد مالی برای پرداخت خسارت
پرداخت خسارت به فرد بیمه‌ گذار

چرا بیمه آتش سوزی پارسیان

در بیان مهمترین تفاوت ها و برتری های بیمه آتش سوزی پارسیان در مقایسه با سایر شرکت های ارائه کننده این نوع بیمه نامه، به برخی از مهمترین مشخصات و خدمات این شرکت بیمه اشاره می کنیم:

۱-   بیمه آتش سوزی پارسیان به محض رخ دادن واقعه آتش سوزی، کارشناسان خود را به محل مربوطه اعزام می کند تا سریعا خسارات وارده را برآورد نموده و نسبت به جبران خسارات اقدام نماید تا فرد آسیب دیده نگرانی از نظر هزینه های خسارات وارده نداشته باشد.

۲-   همچنین بیمه آتش سوزی پارسیان در راستای افزایش رضایتمندی مشتریان خود، سعی بر این دارد که خدمات تحت پوشش خود را زیاد کند تا در صورت بروز خسارات مختلف، امکان حمایت مالی برای بیمه گذار وجود داشته باشد.

۳-   یکی از خدمات بیمه آتش سوزی پارسیان دریافت حق بیمه آتش سوزی به صورت اقساطی است و همین امر باعث شده است که اعتماد و رضایتمندی مشتریان را بیشتر به خود جلب نماید.

چرا بیمه آتش سوزی پارسیان
چرا بیمه آتش سوزی پارسیان

انواع بیمه آتش سوزی پارسیان

 

بیمه آتش سوزی مسکونی

a-1   بیمه آتش سوزی واحد های مسکونی

a-2    بیمه آتش سوزی مجتمع های مسکونی (هیئت مدیره مجتمع مسکونی – شهرک مسکونی)

a-3   بیمه آتش سوزی طرح جامع منازل مسکونی

a-4   بیمه آتش سوزی مجتمع های  مسکونی – اداری

a-5  بیمه آتش سوزی مجتمع های مسکونی – تجاری

a-5    بیمه آتش سوزی مجتمع های مسکونی – اداری – تجاری

 

B     بیمه آتش سوزی اداری

b-1   بیمه آتش سوزی واحد های اداری

b-2   بیمه آتش سوزی مجتمع های اداری (هیات مدیره مجتمع اداری)

b-3   بیمه آتش سوزی مجتمع های اداری – تجاری

b-4   بیمه آتش سوزی مجتمع های اداری – مسکونی

b-5   بیمه آتش سوزی مجتمع های اداری – تجاری – مسکونی

 

بیمه آتش سوزی تجاری

c-1   بیمه آتش سوزی واحد های تجاری

c-2   بیمه آتش سوزی مجتمع های تجاری (هیئت مدیره مجتمع تجاری)

c-3   بیمه آتش سوزی مجتمع های تجاری – اداری

c-4  بیمه آتش سوزی مجتمع های تجاری – اداری – مسکونی

 

D بیمه آتش سوزی مراکز صنعتی

c-1   بیمه آتش سوزی واحد های صنعتی

c-2   بیمه آتش سوزی شهرک های صنعتی (هیآت مدیره مجتمع صنعتی – شهرک صنعتی)

 

E  بیمه آتش سوزی مراکز غیر صنعتی

 

F  بیمه آتش سوزی کارگاه ها

 

G بیمه آتش سوزی انبارها

 

H بیمه آتش سوزی اصناف

 

I بیمه های نفت و انرژی  ( بیمه نامه آتش سوزی مولدهای انرژی نفت – گاز – پتروشیمی)

 

J بیمه نامه های اظهارنامه ای (شناور)

 

K بیمه نامه های مرهونات بانکی

 

L بیمه نامه First Loss

 

M بیمه نامه با ارزش جایگزینی

 

N بیمه نامه با ارزش توافقی  

جمع بندی

شرکت بیمه پارسیان، به شما این اطمینان را می دهد که با ارائه پوشش های متنوع بیمه آتش سوزی، آرامش خاطر را برای شما به ارمغان آورده و در صورت وقوع حوادث احتمالی، همراه شما و در کنار شما باشد.