چرا بیمه خودرو پارسیان ؟ همه ما می دانیم که زمانی که در حال رانندگی با خودروی خود هستیم هر لحظه امکان بروز تصادف و یا سانحه برای وسیله نقلیه ما وجود دارد. حتی اگر تمام احتیاط های لازم را نیز در نظر بگیریم باز هم ممکن است رانندگی بد افراد دیگر و یا سانحه های غیر منتظره، منجر به بروز خسارت به اتومبیل، خود راننده و سرنشینان و یا شخص ثالث گردد.

در این زمان امکان دارد که هزینه جبران خسارت به حدی باشد که صاحب خودرو قادر به جبران ان نباشد لذا لطمه بزرگ از نظر مالی و به تبع از نظر روانی به او وارد خواهد شد. در این جا است که نقشه بیمه اتومبیل پررنگ خواهد شد و همچون یک ناجی، به کمک هر فرد دارنده وسیله نقلیه می رسد.

به طور کلی بیمه خودرو به صورت جامع متشکل از این دو نوع بیمه بدنه و ثالث می باشد که در ادامه ی مطلب به توضیح هر یک از این خدمات در شرکت بیمه ی پارسیان می پردازیم. دقت بفرمایید برای مشاهده توضیحات کامل تر هر شاخه از بیمه ماشین به مقاله مربوطه مراجعه بفرمایید.

بیمه خودرو
بیمه خودرو

بیمه اتومبیل چیست

بیمه اتومبیل یکی از انواع بیمه نامه هایی است که خسارت های مربوط به وسیله نقلیه را جبران می کند. این بیمه نامه شامل سه بخش می شود:

۱-   بیمه بدنه اتومبیل

این بیمه نامه مجموعه خساراتی را جبران می کند که در اثر تصادف و یا هر سانحه ناخواسته دیگری، به بدنه اتومبیل وارد شده باشد.

۲-   بیمه سرنشین اتومبیل

در صورتی که در اثر بروز تصادف، هر یک از سرنشینان اتومبیل آسیب ببینند، بیمه سرنشین اتومبیل موظف است طبق تعهدات خود، کلیه خسارت های ذکر شده در قرارداد بیمه برای سرنشینان را جبران نماید.

۳-   بیمه شخص ثالث اتومبیل

این امکان وجود دارد که شما در حین رانندگی، با شخصی تصادف کنید و این تصادف منجر به بروز خسارت جانی یا مالی به آن شخص گردد. در این زمان اگر از بیمه شخص ثالث برخوردار باشید، بیمه خسارت آن را متناسب با آن چه در بیمه نامه قید شده است، پرداخت خواهد نمود.

برتری های بیمه خودروی پارسیان

با توجه به این که در کشور ما، نمایندگی های مختلفی در حال حاضر، خدمات بیمه خودرو را ارائه می کنند، لذا برای هر شهروند، سخت خواهد بود که در میان شرکت های بیمه مختلف، بهترین شرکت را انتخاب نماید. ما در این مقاله، مهمترین و برترین ویژگی های بیمه خودروی پارسیان را بیان خواهیم نمود تا در زمان تصمیم گیری، بهتر عمل نمایید:

۱-   بیمه خودروی پارسیان سعی بر این دارد که حق بیمه های پرداختی توسط بیمه گذار را به اقساط مختلف تقسیم نماید تا صاحب وسیله نقلیه از نظر مالی در فشار قرار نگیرد.

۲-   در صورت بروز تصادف و یا هر خسارت دیگر در زمینه خودروی شما، بیمه خودروی پارسیان متعهد است که در اسرع وقت کارشناس خومد را برای بازرسی و برآورد خسارت وارده به خودروی شما اعزام نماید تا در اسرع وقت، هزینه ها را جبران کند.

۳-   همچنین بیمه خودروی پارسیان سعی دارد که با توجه به تغییراتی که با گذر زمان در بیمه نامه ها رخ می دهد، یکی از این تغییرات را افزایش خسارت های تحت پوشش قرار دهد تا بتواند رضایتمندی مشتریان خود را بیشتر جلب نماید.

بیمه خودرو شخص ثالث پارسیان:

یکی دیگر از بیمه‌ های خودرو که داشتن آن الزامی است، بیمه شخص ثالث است. بیمه شخص ثالث همچنان پرمخاطب‌ترین نوع بیمه است. بدون شک یکی از دلایل اصلی سهم بالای بیمه شخص ثالث در بازار ایران، اجباری بودن این بیمه  است. به‌صورتی‌که اگر وسیله نقلیه‌ای تحت این پوشش بیمه خودرو نباشد، ممکن است عواقب جبران‌ ناپذیری داشته باشد که به آن خواهیم پرداخت. بیمه خودرو شخص ثالث سه نوع خسارت را پوشش می ‌دهد:

خسارت مالی راننده زیان ‌دیده
خسارت جانی راننده و افراد زیان ‌دیده
خسارت جانی راننده مقصر
محاسبه بیمه خودرو شخص ثالث:

در اولین قدم به این می‌پردازیم که حق بیمه شخص ثالث بر چه اساسی تعیین می‌شود و سپس به عوامل مؤثر بر قیمت نهایی خواهیم پرداخت.

برتری های بیمه خودروی پارسیان
برتری های بیمه خودروی پارسیان

حق بیمه پایه ابلاغ شده توسط بیمه مرکزی

اساس تعیین حق بیمه ماشین شخص ثالث و میزان پوشش مالی و جانی که به آن خواهیم پرداخت مبلغ تعیین‌شده برای دیه کامل یک انسان در ماه حرام است. هر ساله قوه قضائیه میزان مشخصی را به عنوان حق دیه کامل در ماه حرام اعلام می‌کند. در سال ۱۴۰۰ دیه کامل در ماه حرام ۶۴۰ میلیون تومان و در ماه غیرحرام ۴۸۰ میلیون تومان تعیین شده است. در تقویم قمری چهار ماه‌ ذی‌القعده، ذی‌الحجه، محرم و رجب ماه‌های حرام به شمار می‌آیند. بدین معنی که اگر فوت ناشی از حادثه رانندگی در یکی از این چهار ماه رخ دهد ، میزان دیه ۶۴۰ میلیون تومان و در باقی ماه‌های سال ۴۸۰ میلیون تومان خواهد بود. بر همین اساس حداقل پوشش مالی نیز در سال ۱۴۰۰، ۱۶ میلیون تومان تعیین شده است که یک چهلم دیه کامل در ماه حرام است.

تخفیف عدم خسارت بیمه خودرو شخص ثالث

در سال ۱۴۰۰ قانون تخفیف بیمه خودرو شخص ثالث تغییر کرده است. به این صورت که دیگر بعد از خرید یک خودرو، تخفیف‌هایی که متعلق به مالک قبلی است به شما منتقل نمی‌شود . همچنین برای تمدید بیمه شخص ثالث نمی‌توانید از آن تخفیف‌ها استفاده کنید.
البته هر شخص می‌تواند تخفیف‌هایی را که به نامش است برای خود حفظ کند. یعنی شما می‌توانید تخفیف ماشین قبلی خود را (که به نام خودتان بوده) به خودروی جدید خود یا به خودروی بستگان درجه اول مثل والدین، همسر و فرزندان منتقل کنید.

اگر در این مدت از بیمه‌ خودرو استفاده کرده باشید ، می توانید تعداد خسارت‌های جانی، مالی و حوادث راننده را از روی بیمه‌نامه متوجه شوید. درصورتی‌ استفاده از بیمه‌ خودرو  بر روی آن یک مهر زده می شود که تعداد خسارت و نوع آن توسط مرکز پرداخت خسارت شرکت بیمه مشخص است. با استفاده از درصد تخفیف بیمه‌نامه و اینکه در این مدت از بیمه‌نامه استفاده کردید یا نه می‌توانید میزان تخفیف عدم خسارت بیمه‌نامه خود را محاسبه کنید و استعلام قیمت بیمه شخص ثالث بگیرید.

کاربری خودرو

کاربری خودرو تعیین‌کننده میزان ریسک خودرو برای رخ دادن حادثه و همچنین میزان هزینه معمول در یک حادثه رانندگی است. برای مثال خودروهای تاکسی یا آموزش رانندگی، بیشتر در معرض حوادث رانندگی هستند و باید حق بیمه خودرو شخص ثالث بیشتری را پرداخت کنند. تاکسی‌ها موظف به پرداخت ۲۰% حق بیمه ثالث بیشتر و خودروهای آموزش رانندگی موظف به پرداخت ۱۵% حق بیمه ثالث بیشتر هستند. کاربری‌های دیگری نیز تعریف شده‌است که برخی از آن‌ها صنعتی، آمبولانس و حمل خون و آتش‌نشانی، بارکش، عمومی سازمانی و … هستند.

جریمه دیرکرد بیمه شخص ثالث

در مقابل تخفیف عدم خسارت بیمه ماشین شخص ثالث، جریمه دیرکرد آن موجب افزایش حق بیمه می‌شود. همان‌طور که اشاره کردیم بیمه شخص ثالث برای تمامی دارندگان وسایل نقلیه اجباری است. درصورتی‌که در تمدید بیمه شخص ثالث وقفه‌ای بیفتد به صورت روزشمار مبلغی به حق بیمه ماشین اضافه خواهد شد که برای خودروهای مختلف متفاوت است. اضافه شدن جریمه دیرکرد به حق بیمه ماشین به صورت روزشمار تنها تا ۳۶۵ روز محاسبه و اعمال می‌شود؛ به این صورت که جریمه دیرکرد یک سال با دو سال فرقی ندارد.

میزان پوشش

میزان پوشش از موارد دیگری است که تعیین‌کننده حق بیمه خودرو است. پوشش به معنای تعهد مالی شرکت بیمه در مقابل بیمه‌گزار است. حداقل میزان پوشش مالی تعیین شده از جانب بیمه مرکزی در سال ۱۴۰۰، ۱۶ میلیون تومان است. بیمه‌گزار می‌تواند با پرداخت حق بیمه بیشتر، پوشش مالی بالاتری را خریداری کند.

تخفیف شرکت بیمه

در سال‌های گذشته بیمه مرکزی هر ساله حداقل و حداکثر حق بیمه خودرو را به شرکت‌های بیمه ابلاغ می‌کرد و شرکت‌های بیمه می‌توانستند در این بازه قیمتی، مبلغی را که برایشان مطلوب بود به عنوان حق بیمه ثالث به متقاضیان بیمه شخص ثالث اعلام ‌کنند.در حال حاضر بعضی از شرکت‌های بیمه تخفیف‌هایی دوره‌ای و موقتی را بر روی نرخ بیمه ارائه می‌دهند و بعضی خیر. بنابراین قیمت بیمه شخص ثالث شرکت‌های مختلف با یکدیگر تفاوت دارد. علاوه بر تخفیف شرکت بیمه تخفیف عدم خسارت بیمه‌ن امه قبلی شما نیز بر نرخ بیمه شما تاثیر می‌گذارد و در استعلام نرخ بیمه شخص ثالث باید آن را اعمال کنید.

مدت اعتبار بیمه ‌نامه

مدت اعتبار بیمه خودرو شخص ثالث می‌تواند از چند روز تا یک سال باشد. برخی از شرکت‌های بیمه، بیمه شخص ثالث را به صورت روزشمار نیز ارائه می‌دهند. در کل خرید بیمه نامه شخص ثالث به صورت سالانه مقرون‌به‌صرفه‌تر است. برای مثال قیمت بیمه‌نامه شش ماهه از نصف قیمت بیمه‌نامه یک ساله بیشتر است. چرا که بیمه‌های کوتاه مدت برای شرکت‌های بیمه ریسک بیشتری دارند.

نحوه تأثیرگذاری تمامی فاکتورهای بالا در فرمول‌هایی وارد می‌شوند و قیمت بیمه شخص ثالث را تعیین می‌کند.

تخفیف عدم خسارت بیمه خودرو شخص ثالث
تخفیف عدم خسارت بیمه خودرو شخص ثالث

شرایط تاثیر گذار بر قیمت بیمه خودرو ثالث

خرید ارزان‌ترین بیمه خوذرو شخص ثالث به موارد زیر بستگی دارد:

–        سال‌های تخفیف عدم خسارت

همان‌طور که گفتیم سال‌های عدم خسارت باعث می‌شود که بیمه‌گزار در خرید بیمه خودرو شخص ثالث از تخفیف استفاده کند. هرچه سال‌های تخفیف عدم خسارت بیشتر باشد بیمه شخص ثالث ارزان‌تر خواهد شد.

–        نداشتن جریمه دیرکرد

جریمه دیرکرد زمانی اعمال می‌شود که بیمه‌گزار نسبت به تمدید بیمه شخص ثالث خود دیر و بعد از تاریخ سررسید آن اقدام کند. در این حالت بیمه‌گزار باید جریمه دیرکرد بپردازد. در نتیجه اگر می‌خواهید بیمه خود را ارزان‌تر تهیه کنید باید یک هفته قبل از تاریخ سررسید برای تمدید بیمه اقدام کنید.

–        سقف تعهدات بیمه خودرو شخص ثالث

سقف تعهدات مالی بیمه خودرو شخص ثالث در سال ۱۴۰۰ حداقل ۱۶ میلیون تومان در نظر گرفته شده است. بیمه‌گزار می‌تواند سقف تعهدات را تا ۳۲۰ میلیون تومان افزایش دهد که به ازای آن باید حق بیمه بیشتری نیز بپردازد. البته بسیار مهم است در نظر داشته باشید که سقف تعهدات بیمه‌نامه خودرو را افزایش دهید اهمیت این کار در این است که اگرچه حق بیمه اندکی بیشتر می‌شود اما این افزایش سقف تعهدات به نفع بیمه‌گزار است زیرا بیمه در زمان حادثه با پرداخت خسارت بیشتر از بیمه‌گزار حمایت کند. با این حال هرچه سقف تعهدات بیمه‌گزار پایین‌تر باشد نرخ بیمه نیز کمتر می‌شود.

–        تخفیف شرکت بیمه

طبق مصوبه بیمه مرکزی شرکت‌های بیمه می‌توانند تا ۲ و نیم درصد بر نرخ بیمه شخص ثالث تخفیف بدهند. این موضوع اختیاری است و بعضی از شرکت‌های بیمه این تخفیف را ارائه می‌دهند و بعضی ارائه نمی‌دهند. بنابراین ارزانترین بیمه شخص ثالث را باید از شرکت بیمه‌ای بخرید که تخفیف ۲ و نیم درصد را اعمال کرده باشد.

عواقب دیرکرد تمدید بیمه خودرو شخص ثالث

به غیر از عواقب مالی، مشکلات دیگری نیز وجود خواهد داشت که علاوه بر خسارات مالی بالا موجب صرف زمان زیادی نیز خواهد بود. از عواقب اصلی نداشتن بیمه نامه شخص ثالث عبارتند از:

–        متوقف شدن خودرو توسط پلیس راهنمایی و رانندگی

پلیس راهنمایی و رانندگی در صورت شناسایی خودروی فاقد بیمه نامه شخص ثالث آن را متوقف می‌کند و به پارکینگ انتقال می‌دهد. در این حالت شخص خاطی باید بیمه‌ نامه شخص ثالث دارای اعتبار تهیه کند و علاوه بر پرداخت جریمه دیرکرد بیمه شخص ثالث که به حق بیمه‌اش اضافه شده است، هزینه پارکینگ را نیز بپردازد.

–        حوادث رانندگی

در صورت نداشتن بیمه شخص ثالث در تصادفات، چه فرد مقصر باشد و چه زیان‌دیده؛ به مشکلات جدی بر خواهد خورد. درصورتی‌که مالک خودرو، مقصر باشد باید تمامی هزینه را شخصاً بپردازد. در بعضی از مواقع به ویژه اگر فوت یا خسارات بدنی دیگر در اثر حادثه رخ دهد، خسارت مالی جبران‌ناپذیری برای راننده مقصر به همراه خواهد داشت.

در صورتی‌که راننده فاقد بیمه شخص ثالث در حادثه رانندگی زیان‌دیده باشد نیز ممکن است با مشکلاتی مواجه شود. چرا که پلیس راهنمایی و رانندگی برای ارائه گزارش به مدارک هر دو طرف نیاز دارد. از طرفی شرکت بیمه طرف قرارداد با خودروی مقصر نیز ممکن است در پرداخت خسارت به راننده زیان‌دیده فاقد بیمه شخص ثالث مشکلاتی به وجود آورد.

–        خرید و فروش خودروی فاقد بیمه نامه شخص ثالث

در صورتی‌که مالک خودروی فاقد بیمه نامه شخص ثالث قصد معامله آن را داشته باشد ابتدا باید برای وسیله نقلیه خود بیمه شخص ثالث تهیه کند چرا که امکان خرید و فروش خودرویی که تحت پوشش بیمه شخص ثالث نیست وجود ندارد.

–        افزایش حق بیمه ناشی از جریمه دیرکرد بیمه خودرو شخص ثالث

همان‌طور که توضیح دادیم درصورتی‌که تمدید بیمه شخص ثالث با تأخیر انجام شود به صورت روزشمار مبلغی به عنوان جریمه دیرکرد بیمه شخص ثالث به حق بیمه شخص ثالث افزوده خواهد شد. گاهی ممکن است این مبلغ به یک میلیون تومان نیز برسد و این مبلغ مشمول هیچ‌گونه تخفیف یا بخشودگی نمی‌شود.

در صورتی‌که خودرویی دارای تخفیف عدم خسارت بیمه شخص ثالث باشد در صورت تأخیر در تمدید بیمه ‌نامه، تعداد سال تخفیف آن حفظ خواهد شد. برای مثال اگر بیمه نامه ماشین فرد یک سال تخفیف عدم خسارت داشته باشد و به دلیل دیرکرد در تمدید بیمه‌ نامه مشمول جریمه شود، باید جریمه دیرکرد را بدون احتساب تخفیف و به صورت کامل بپردازد اما در حق بیمه اصلی ۵% تخفیف خواهد داشت و تعداد سال تخفیف عدم خسارت بیمه ثالث خودرو نیز از بین نمی‌رود.

عواقب دیرکرد تمدید بیمه خودرو شخص ثالث
عواقب دیرکرد تمدید بیمه خودرو شخص ثالث

انواع روش‌های انتقال بیمه خودرو شخص ثالث

در شرایط متفاوتی ممکن است فرد قصد انتقال بیمه خودرو شخص ثالث خود را به روش‌های مختلف داشته باشد. در ادامه به چند مورد از اَشکال انتقال و روند آن‌ها اشاره خواهیم کرد.

تمدید بیمه شخص ثالث با شرکت بیمه ‌‌ای متفاوت

در بسیاری از مواقع فرد ممکن است به دلایلی مانند عدم رضایت از نحوه سرویس‌دهی شرکت بیمه یا تفاوت قیمتی و غیره قصد تمدید بیمه شخص ثالث خود با شرکتی دیگر را داشته باشد. در این صورت روند و تمامی مدارک با حالتی که تمدید بیمه‌نامه از طریق شرکت قبلی انجام شود یکسان است. مطابق روند خرید از سامانه بیمیتو پیداست می‌توان برای تمدید بیمه‌نامه شرکتی متفاوت را انتخاب کرد و مدارک همیشگی را ارائه داد.

درصورتی‌که بیمه شخص ثالث دارای تخفیف عدم خسارت باشد و فرد بیمه‌نامه‌اش را با شرکتی متفاوت تمدید کند، تخفیف بیمه‌نامه از بین نمی‌رود.

انتقال بیمه خودرو شخص ثالث به مالک جدید خودرو

تا سال قبل قانون انتقال به این صورت بود که بعد از معامله خودرو، مالک جدید خودرو می‌توانست بیمه خودرو را به نام خود ثبت کند که در این صورت الحاقیه‌ای ضمیمه بیمه‌نامه می‌شد مبنی بر تغییر مالک و تخفیف‌های عدم خسارت هم منتقل میشد. حتی تخفیف عدم خسارت بدون نیاز به انتقال مشخصات بیمه‌نامه خودرو قابل انتقال بود.

اما در حال حاضر این قانون تغییر کرده است و دیگر امکان انتقال تخفیف به مالک جدید وجود ندارد. یعنی شما بعد از خرید خودرویی جدید، نمی‌توانید از تخفیف‌های مالک قبلی استفاده کنید و باید بیمه‌نامه خود را بدون تخفیف، تمدید کنید.

انتقال تخفیف بیمه شخص ثالث

در برخی از موارد فرد مایل به انتقال بیمه نامه خودرو خود به خودروی دیگری است. این انتقال به دو صورت امکان‌پذیر است. در مواردی ممکن است فرد قصد فروش خودروی خود را داشته باشد. در این حالت می‌تواند تخفیف بیمه‌نامه خودرو را به خودروی جدید خود انتقال دهد. ممکن است فرد قصد داشته باشد که تخفیف عدم خسارت بیمه‌نامه‌اش را به شخص دیگری انتقال دهد. در این حالت انتقال تخفیف بیمه نامه ماشین تنها در یک خانواده و بین مادر، پدر و فرزندان امکان‌پذیر است.

قانون خودروهای مشابه به این صورت است که انتقال تخفیف بیمه‌نامه شخص ثالث تنها بین خودروهایی با کاربری مشابه امکان‌پذیر است . امکان انتقال تخفیف بیمه‌نامه از خودروی سواری به بارکش وجود ندارد.

تخفیف‌های عدم خسارت با تغییر شرکت بیمه در زمان تمدید بیمه‌ خودرو از بین نمی‌روند و با داشتن بیمه‌نامه از هر شرکت بیمه، به راحتی می‌توانید از تخفیف‌های خود استفاده کنید.

انواع روش‌های انتقال بیمه خودرو شخص ثالث
انواع روش‌های انتقال بیمه خودرو شخص ثالث

استثنا بخشش جریمه دیرکرد بیمه خودرو شخص ثالث

تنها در یک صورت جریمه دیرکرد بیمه خودرو شخص ثالث بخشیده می‌شود ، آن هم در صورتی است که اعتبار بیمه‌نامه خودرو زمانی که در پارکینگ نیروی انتظامی متوقف شده است پایان یابد. در این صورت مالک خودرو با ارائه مجوز رفع توقیف به شرکت بیمه از پرداخت جریمه دیرکرد بیمه معاف می‌شود. البته در بعضی از مواقع این جریمه‌های دیرکرد توسط بیمه مرکزی بخشیده می‌شود. البته این موضوع از قبل مشخص نیست.

بیمه خودرو بدنه شرکت بیمه ی پارسیان

بیمه ماشین بدنه پارسیان از محبوب‌ ترین بیمه‌ های این شرکت است. در بیمه بدنه دو پوشش اصلی و اضافی وجود دارد . شما می‌ توانید با پرداخت حق‌ بیمه بیشتر، پوشش‌ های بیشتری به بیمه‌ ی خود اضافه کنید.

پوشش‌ های اصلی:

پوشش حادثه و تصادف
پوشش سقوط و واژگونی خودرو
پوشش آتش‌ سوزی، صاعقه و انفجار
پوشش سرقت کلی خودرو
پوشش های اضافی:

علاوه بر موارد بالا پوشش‌ های زیر، پوشش‌ های اضافی هستند .شما می‌ توانید این پوشش ها را به بیمه‌  خودرو خود اضافه کنید.هر کدام از موارد زیر در مقاله مربوط به بیمه بدنه پارسیان به تفصیل توضیح داده شده است.

سرقت درجا (سرقت لوازم و اشیا)
شکست شیشه
بلایای طبیعی (سیل، زلزله، آتشفشان)
هزینه ایاب و ذهاب
پاشیدن رنگ و مواد اسیدی
نوسانات قیمت
ترانزیت
بیمه‌گزارانی که پوشش خطرات اضافی ویژه را درخواست می‌دهند، ۱۰ درصد تخفیف دریافت می‌کنند. با انتخاب پوشش خطرات اضافی ویژه در صورتی که بیمه‌گزار برای یک پوشش از بیمه پارسیان خسارت دریافت کند پوشش‌های دیگر برای وی حذف می‌شوند.

محاسبه بیمه بدنه پارسیان

برای این که محاسبه بیمه ماشین بدنه پارسیان را انجام دهید باید عواملی مختلفی را بررسی کنید. قیمت این بیمه خودرو با توجه به فاکتورهایی مانند نوع خودرو، سال ساخت آن، داشتن یا نداشتن بیمه بدنه، صفرکیلومتر بودن یا نبودن وسیله نقلیه، تخفیف‌های بیمه و ارزش روز خودرو تعیین می‌شود. همچنین نوع پوشش‌های درخواستی بیمه‌گزار و سقف تعهدات آن‌ها بر قیمت این بیمه تأثیر دارد.

منظور از ارزش خودرو، قیمت روز اتومبیلتان است .توجه داشته باشید که باید در اعلام آن دقت کنید و قیمت واقعی اتومبیل خود را در نظر بگیرید. چون اگر خودرو را کمتر از ارزش واقعی آن بیمه کنید ، در روز حادثه خسارت کمتری نسبت به خسارت واردشده دریافت می‌کنید.

محاسبه بیمه بدنه پارسیان
محاسبه بیمه بدنه پارسیان

استثناهای بیمه خودرو بدنه پارسیان

طبیعی است که در همه بیمه‌ها مواردی وجود دارد که شرکت بیمه تعهدی برای جبران آن ندارد برای مثال نمی‌توان از عمد خسارتی را ایجاد کرد و برای جبران آن از شرکت بیمه مطالبه‌ای داشت. در موارد زیر بیمه پارسیان تعهدی برای جبران خسارت‌های خودرو بیمه‌گزار ندارد:

خسارت‌های ناشی از جنگ، شورش و اعتصاب.
زیان‌‎های مستقیم و غیرمستقیم ناشی از انفجارهای هسته‌ای.
زیان‌های که بیمه‌گزار، ذینفع و یا راننده از عمد به‌وجود می‌آورد.
خسارت‌هایی که هنگام فرار راننده از تعقیب مقامات انتظامی ایجاد می‌شوند.
اگر راننده خودرو، گواهینامه رانندگی نداشته باشد و یا گواهینامه وی باطل شده باشد اما اتمام اعتبار گواهینامه جزء موارد استثنا نیست.
خسارت‌های ناشی از حوادثی که به علت مصرف مشروبات الکی و استعمال مواد مخدر توسط راننده ایجاد شده باشد.
خسارت وارده به وسایل الکتریکی و الکترونیکی خودرو که ناشی از خرابی در کارکرد آن‌ها باشد.
خسارت‌های ناشی از حمل بیش از اندازه بار و زیان‌هایی که در اثر بکسل کردن وسیله نقلیه دیگر برای خودرو بیمه‌گزار ایجاد می‌شود.

قیمت بیمه خودرو بدنه پارسیان

بر خلاف بیمه ماشین شخص ثالث که حق بیمه پایه آن در شرکت‌های مختلف تقریبا یکسان است بیمه بدنه در شرکت‌های مختلف با قیمت‌های متفاوتی ارایه می‌شود. طوری که اغلب می‌بینیم برای یک خودرو مشخص در شرکت‌های مختلف تا چند صد هزار تومان اختلاف قیمت وجود دارد. یکی از عواملی که باعث این اختلاف قیمت می‌شود سقف پوشش‌های بیمه‌نامه و تخفیف مشمول بیمه بدنه است؛

تخفیف بیمه بدنه پارسیان

تخفیف‌های مختلفی به بیمه بدنه پارسیان تعلق می‌گیرد. از جمله آن‌ها می‌توانیم به ارایه تخفیف گروهی برای خودروهای سازمان‌ها، شرکت‌ها و پرسنل آن‌ها اشاره کنیم. بیمه پارسیان همچنین برای اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها، خودروهای منطقه آزاد، دارندگان کارت طلایی و کسانی که بیمه عمر انفرادی بیمه پارسیان را دارند، تخفیف‌های ویژه‌ای در نظر می‌گیرد. در این بخش انواع تخفیف‌های بیمه بدنه پارسیان و میزان هر یک را بررسی می‌کنیم.

تخفیف خرید نقدی

بیمه پارسیان برای افرادی که بیمه بدنه را به صورت نقدی خریداری می‌کنند تا ۱۰ درصد تخفیف ارایه می‌دهد.

تخفیف خودروهای صفر کیلومتر

بیمه ماشین پارسیان، برای دارندگان خودرهای صفر کیلومتر ۲۰ درصد تخفیف اعمال می‌کند. این تخفیف حداکثر تا ۴ ماه بعد از تحویل خودرو قابل استفاده است.

تخفیف بیمه بدنه پارسیان برای کارکنان و سهامداران  بانک و بیمه پارسیان

بیمه پارسیان در این طرح برای کارکنان و سهامداران بانک پارسیان و همچنین کارکنان و سهامداران بیمه پارسیان، ۲۵ درصد تخفیف بیمه بدنه در نظر می‌گیرد.

تخفیف سابقه عدم خسارت بیمه بدنه و بیمه شخص ثالث

افرادی که در بیمه ماشین شخص ثالث خود تخفیف عدم خسارت دارند، می‌توانند از تخفیف‌های ویژه‌‌ای در زمان خرید بیمه بدنه استفاده کنند. این تخفیف‌ها در مواقعی که فرد برای اولین بار بیمه بدنه را تهیه می‌کند و یا قبلاً بیمه بدنه و تخفیف عدم خسارت داشته اعمال می‌شود.

تخفیف بیمه بدنه پارسیان
تخفیف بیمه بدنه پارسیان

تمدید بیمه بدنه پارسیان

وقتی صحبت از تمدید بیمه ماشین بدنه می‌شود این سوال پیش‌ می‌آید که آیا برای تمدید بیمه‌نامه در سال جدید نیاز به بازدید از خودرو وجود دارد یا نه؟ برای پاسخ به این سوال باید بگوییم شرایط تمدید بیمه بدنه در هر شرکت بیمه متفاوت است. بیمه پارسیان با در نظر گرفتن ۳ شرط زیر بیمه بدنه را بدون نیاز به بازدید برای بیمه‌گزار تمدید می‌کند.

از تاریخ سررسید بیمه‌نامه نگذشته باشد.
بیمه‌گزار افزایشی در پوشش‌های اضافی بیمه‌نامه نسبت به سال گذشته نداده باشد.
قیمت خودرو در سال جدید نسبت به سال گذشته بیش‌‌تر از ۵۰ درصد گران‌تر نشده باشد.
روند دریافت خسارت بیمه بدنه پارسیان:

برای دریافت خسارت خودرو لازم است زیان‌دیده، حداکثر تا ۵ روز به یکی از شعب پرداخت خسارت بیمه پارسیان مراجعه کند. سپس در گام بعد فرم پذیرش اعلام خسارت بیمه‌نامه بدنه خودرو را تکمیل کند. همچنین مدارکی را که برای تشکیل پرونده لازم است به واحد پذیرش تحویل دهد. با تحویل مدارک لازم کارشناس بیمه پارسیان خسارت‌های واردشده به خودرو شما را ارزیابی می‌کند . در نهایت خسارت خودرو مطابق شرایط عمومی و خصوصی بیمه‌نامه به شما پرداخت می‌شود.

مدارک لازم برای دریافت خسارت بیمه بدنه پارسیان 

بیمه‌نامه بدنه ماشین
گواهی‌نامه و کارت ملی راننده مقصر حادثه
کارت ماشین یا شناسنامه مالکیت
بیمه‌نامه شخص ثالث خودرو موردبیمه
گزارش مقامات انتظامی
فاکتورهای تعمیرات و هزینه نجات و حمل
برای دریافت خسارت‌های ناشی از سرقت درجا اتومبیل ، ارائه گزارش مقامات انتظامی شامل جزئیات قطعات سرقت‌شده، شرح دقیق نحوه سرقت و تاریخ وقوع آن الزامی است.

بیمه‌گزار برای دریافت خسارت‌های ناشی از آتش‌سوزی باید گزارش سازمان آتش‌نشانی و پلیس ۱۱۰ را نیز به شرکت بیمه ارایه دهد.

مدارک لازم برای دریافت خسارت بیمه بدنه پارسیان 
مدارک لازم برای دریافت خسارت بیمه بدنه پارسیان

جمع بندی

اگر چه بیمه خودرو بدنه، بیمه اختیاری خودرو است اما در پی افزایش قیمت انواع خودرو ، افراد توجه زیادی به دریافت پوشش‌های بیمه بدنه نشان داده‌اند. شما می‌توانید با خرید بیمه بدنه از شرکت بیمه پارسیان خسارت‌های مالی خودروی خود را در مواقعی‌ که خودتان مقصر هستید دریافت کنید. فایده دیگر بیمه بدنه زمانی است که شما مقصر حادثه نیستید اما خسارت‌های ایجادشده اتومبیلتان از سقف تعهدات بیمه شخص ثالث فرد مقصر بیشتر است. در این موارد اگر بیمه بدنه داشته باشید می‌توانید برای دریافت مازاد خسارت اقدام کنید. البته مزیت بیمه بدنه فقط برای جبران خسارت ناشی از تصادف نیست؛ بلکه ب با خرید بیمه بدنه، خودرو خود را در برابر خطرات مختلفی تحت پوشش قرار می‌دهید. بیمه پارسیان ۶۲ مرکز پرداخت خسارت دارد. بیمه‌گزاران می‌توانند با مراجعه به این مراکز، غرامت خودرو خود را بعد از وقوع خسارت، دریافت کنند.