در مورد بیمه درمان گروهی چه می دانید

در مورد بیمه درمان گروهی چه می دانید

در مورد بیمه درمان گروهی چه می دانید

با توجه به اینکه مخارج درمان در زمان بیماری به حدی است که افراد با شرایط مالی نامناسب از  درمان بیماری منصرف می شوند، بیمه درمان گروهی اهمیت خود را در این زمان نشان خواهد داد. این بیمه نامه متعهد می شود بخشی از هزینه های درمانی در بیمارستان، عمل های جراحی در اثر بیماری و حوادث را بر عهده گرفته و به بیمه گر پرداخت نماید.

برخی از اصطلاحات در بیمه درمان گروهی

قبل از اینکه برای خرید بیمه درمان گروهی اقدام کنید ابتدا باید اطلاعات بیشتری در مورد بیمه نامه داشته و از اصطلاحات و اصول بیمه اطلاع داشته باشید تا در زمان اعتبار قرارداد دچار مشکل نشوید:

۱-   بیماری

تمامی عارضه های جسمی که منجر به اختلال طبیعی در بدن شده و مورد تایید پزشک باشد، در تعهد بیمه گروهی قرار دارد.

۲-   حادثه

حوادثی که به صورت تصادفی و غیر عمد رخ داده و منجر به آسیب به بیمه گذار شود، توسط بیمه درمان گروهی جبران خواهد شد. نقص عضو، جراحی، از کار افتادگی و… تحت پوشش بیمه درمان گروهی قرار دارد.

۳-   بیمه گذار و بیمه شوندگان

با توجه به اینکه این بیمه نامه در اداره جات برای کارمندان به کار می رود لذا بیمه گذار به فردی حقیقی گفته می شود که موظف است هزینه های درمان را پرداخت نماید و بیمه شدگان، کارمندان در ادارات و اعضای خانواده آن ها شامل فرزندان، پدر و مادر بیمه شونده هستند. لازم به ذکر است که این بیمه نامه فرزندان پسر را نهایتا تا سن ۲۵ سالگی تحت حمایت قرار داده و فرزندان دختر تا زمان ازدواج می توانند تحت پوشش بیمه درمان گروهی از جانب پدر باشند.

۴-   حق بیمه

بیمه گذار موظف است به ازای خسارت ها و ریسک هایی که برای خود و بیمه شوندگان تحت پوشش بیمه گر قرار می دهد، هزینه ای را به عنوان حق بیمه پرداخت کند. این مبلغ بسته به  تعداد خطرات تحت پوشش بیمه درمان گروهی، متفاوت خواهد بود.

در مورد بیمه درمان گروهی چه می دانید ؟؟؟

افزودن یک دیدگاه

چهار + 1 =