به جرات می توان گفت که بعد از بیمه شخص ثالث برای خودرو که از نظر قانونی نیز اجبار به خرید آن وجود دارد، استفاده از بیمه های مسئولیت عاقلانه ترین کاری است که هر فرد برای تضمین فعالیت های خود در جامعه می تواند انجام دهد.

هر کدام از ما در قبال کوچکترین عملی که در جامعه انجام می دهیم نسبت به مردم مسئولیت داشته و کسب و کار و فعالیت های ما نباید منجر به خسارت های مالی و جانی افراد دیگر حتی کارکنان و کارمندان تحت پوشش ما گردد. مدیریت تمامی هتل ها، مسافرخانه ها و… نسبت به مهمانان خود مسئولیت دارند و در نتیجه باید از بیمه مسئولیت مدیران واحدهای اقامتی برخوردار باشند.

بیمه مسئولیت مدیران واحدهای اقامتی
بیمه مسئولیت مدیران واحدهای اقامتی

شرایط استفاده از بیمه مسئولیت مدیران واحدهای اقامتی

در صورتی که در مدت اقامت مهمانان در هتل، مسافرخانه و… خسارت مالی و جانی به آن ها وارد شود مسئولیت جبران خسارت با مدیر واحد مربوطه خواهد بود مگر این که هشدارهای جدی از سوی مدیریت در فرم درخواست اتاق به مهمان داده شده و امضای تایید مهمان در آن برگه وجود داشته باشد.

اگر مدیران از بیمه مسئولیت برخوردار باشند بعد از بروز خسارت، بیمه گر شرایط را بررسی نموده و هزینه جبران خسارت را به بیمه گذار پرداخت خواهد نمود. اما استفاده از این بیمه نامه منوط به شرایطی است:

۱-   در داخل بیمه نامه باید ظرفیت واحد اقامتی براساس پروانه آن ذکر گردد. اگر این واحد اقامتی بیش از ظرفیت قانونی خود پذیرش مهمان داشته باشد بیمه گر تعهدی نخواهد داشت.

۲-   اگر بیمه گذار درخواست بیمه نمودن آسانسور را داشته باشد باید به ازای هر آسانسور، ۱۵ درصد هزینه حق بیمه را بیشتر پرداخت نماید.

۳-   بیمه گر به هیچ عنوان خسارت ناشی از سرقت اموال را برعهده نمی گیرد.

۴-   در مورد واحدهای اقامتی که دارای پارکینگ هستند بیمه گذار باید ۲۰ درصد حق بیمه را بیشتر بپردازد تا بتواند این قسمت را تحت پوشش بیمه قرار داده و خودروهای مسافرین در امنیت باشند.

۵-   در هتل هایی که سونا، جکوزی و استخر را در اختیار مهمانان قرار می دهند، در صورت درخواست بیمه گذار برای بیمه نمودن این قسمت ها باید ۱۵ درصد حق بیمه بیشتر برای استخر و ۱۵ درصد حق بیمه بیشتر برای سونا و جکوزی پرداخت شود.