کیفیت خطر و عوامل موثر در پیدایش آن

کیفیت خطر و عوامل موثر در پیدایش آن

کیفیت خطر و عوامل موثر در پیدایش آن – خرید بیمه نامه زمانی معنا پیدا می کند که ریسک و خطر برای سرمایه و یا فرد وجود داشته باشد. به این معنا که با نبودن ریسک، نیازی به استفاده از خدمات بیمه نامه نخواهد بود. طبیی است که هر انسان عاقلی قبل از شروع به فعالیت، تمام سرمایه خود را از این خطرات در امان نگه دارد تا نگرانی از بابت دارایی های خود نداشته باشد. اما برای این منظور لازم است بدانید که چه عواملی در بروز خطر و تشدید آن نقش دارد.

عوامل موثر در پیدایش خطر

۱-   عوامل طبیعی

مهمترین عواملی که در بروز خطر و ریسک نقش دارد، عوامل و بلایای طبیعی همانند زلزله، آتشفشان، سیل و… است. این اتفاقات خارج از کنترل انسان بوده و در گروه عوامل پیش بینی نشده قرار دارد.

۲-   عوامل انسانی

همه ما در جامعه ای که زندگی می کنیم، به صورت عمد و یا غیر عمد منجر به بروز خطراتی برای اموال خود و یا دیگران خواهیم شد. برای مثل در زمان رانندگی، کوچکترین سهل انگاری می تواند حتی خسارت های جانی را به دنبال داشته باشد.

۳-   ماهیت اموال بیمه شده

جالب است بدانید که ماهیت اموال بیمه شده نیز در بروز خطر نقش دارند. برای مثال در انبارهایی که مواد سوختی، مواد غذایی و… نگهداری می شود، افزایش دمای انبار و مواد نگهداری شده باعث آتش سوزی می شود.

عوامل موثر در تشدید خطر

ممکن است در حین اعتبار بیمه نامه، امکان بروز خطر بیشتر از حالت عادی گردد که در این صورت تشدید خطر رخ داده است. عوامل موثر در این پدیده شامل:

۱-   فعالیت های انسانی

هر گونه سهل انگاری، عدم رعایت اصول ایمنی و… می تواند احتمال بروز خطر را بیشتر کرده و در نتیجه خسارت شدیدتری رخ بدهد.

۲-   عوامل خارجی

اگر فعالیت و کسب و کار شما در محلی قرار دارد که خطرات زیادی آن را تهدید می کند، تشدید خطر رخ می دهد. برای مثال فرض کنیم شما یک پروژه ساختمانی را در کنار پمپ بنزین اجرا می کنید. هر اتفاق در پمپ، ساختمان و سرمایه شما را تهدید می کند.

۳-   عوامل داخلی

امنیت ساختمان محل نگهداری اموال بیمه شده، سلامت وسایل مورد استفاده در کسب و کار و…. نقش مهمی در تعیین ریسک و خطر دارند.

کیفیت خطر و عوامل موثر در پیدایش آن – بیمه پارسیان

افزودن یک دیدگاه

بیست − هجده =