بیمه مسئولیت ساختمانی همیار پروژه های ساختمانی

بیمه مسئولیت ساختمانی همیار پروژه های ساختمانی

بیمه مسئولیت ساختمانی

شاید بتوان یکی از مشاغل پر خطر را، فعالیت های ساختمانی در نظر گرفت. به ویژه زمانی که مجتمع های چندین طبقه ساخته می شود  و کارگران مجبور هستند در ارتفاعات مشغول به کار شوند، این احتمال وجود دارد که هر لحظه خطری برای ان ها پیش بیاید. از طرف دیگر زمانی که در یک منطقه فعالیت های ساخت و ساز صورت می گیرد، ممکن است به افرادی که در اطراف این محل مشغول به زندگی و یا حتی رفت و آمد هستند، خسارت جانی و مالی وارد شود که در همه این موارد، مسئولیت خسارات وارده، بر عهده کارفرمای پروژه است. لذا زمانی که یک کارفرما قصد دارد یک پروژه ساختمانی را آغاز نماید، یکی از مهمترین اقداماتی که باید قبل از هر چیز انجام دهد، استفاده از بیمه مسئولیت ساختمانی است. در بیمه مسئولیت ساختمانی یکی از موارد بسیار مهم که باید لحاظ گردد، بیمه کردن کارگران است که اهمیت این موضوع، در دو دلیل مهم خلاصه می شود:

۱-   ممکن است در حین کار، کارگر آسیب دیده و با نقص عضو روبرو شود.

۲-   و یا بدترین حالت ممکن این است که کارگر در حین کار، فوت کند.

در این صورت چون هر دو خطر در حین کار رخ داده است، کارفرما باید دیه را پرداخت کند و این امر نه تنها هزینه های زیادی نیاز دارد بلکه ممکن است تا زمانی که این مشکل رفع شود، پروژه به حالت تعلیق درآید. در حالی که لازم است کارفرما بداند حق بیمه ای که برای هر کارگر پرداخت می کند، بسیار کمتر از این هزینه های بوده و در صورت رخ دادن اتفاق، یک حامی به نام بیمه مسئولیت ساختمانی وجود دارد که خسارات وارده را متناسب با تعهدات بیمه نامه جبران نماید.

پوشش های تحت بیمه مسئولیت ساختمانی

یکی از مهمترین مسائلی که برای هر کارفرما در انتخاب نوع شرکت بیمه برای استفاده از خدمات بیمه مسئولیت ساختمانی مد نظر قرار می دهد، مسئله پوشش های این نوع بیمه است. به طور کلی پوشش های بیمه مسئولیت ساختمانی، به دو دسته تقسیم می شود:

پوشش های اصلی:

پوشش های اصلی مربروط به خسارت های اصلی و مهم شامل هزینه های درمان، نقص عضو و حتی پرداخت دیه مرگ و میر می شود.

پوشش های فرعی:

در این حالت بیمه مجموعه خسارت های ناخواسته که در حین کار رخ می دهد را جبران می کند که شامل:

۱-   خسارت های وارده به فرد شخص ثالث

۲-   خسارت هایی که به کارگر برای اعزام به محل دیگری برای انجام کار وارد می شود.

۳-   خسارت وارده به کارگر در اثر وسایل نقلیه یا تجهیزات دیگر

۴-   و…

نکته:

توجه داشته باشید که در بیمه مسئولیت ساختمانی بیمه در صورتی خسارت ها را جبران می کند که کارشناس بیمه تشخیص دهد کارفرما تمام موارد ایمنی را در کار رعایت نموده و خسارت وارده، ناشی از نقص ایمنی نبوده است.

پست های مرتبط

افزودن یک دیدگاه

هجده + ده =

Free WordPress Themes, Free Android Games