منظور از بیمه عمر با برگشت حق بیمه چیست؟

منظور از بیمه عمر با برگشت حق بیمه چیست؟

بیمه عمر با برگشت حق بیمه

یکی از انواع بیمه های عمر که مشتریان می توانند در گروه بیمه نامه های انفرادی و گروهی خریداری نمایند، بیمه عمر با برگشت حق بیمه است. در ابتدا لازم است تعریفی در این مورد داشته باشیم. بر طبق قوانین، بیمه گر متعهد می شود اگر بیمه شده در مدت اعتبار قرار داد فوت کند، تمامی سرمایه به وراث پرداخت می شود اما اگر بیمه شده همچنان در قید حیات بوده و قرارداد به پایان برسد، شرکت بیمه موظف است مبالغ حق بیمه ار به بیمه شونده پرداخت کند. قبل از اینکار، مالیات و عارض از حق بیمه کسر خواهد شد.

پوشش های بیمه عمر با برگشت حق بیمه

همانگونه که می دانید هر کدام از بیمه نامه ها، دارای پوشش هایی مشخص هستند که برای هر کدام حق بیمه ای تعیین می گردد. در مورد این نوع بیمه عمر تنها پوشش اصلی، فوت فرد بیمه شونده است و این امکان برای مشتریان وجود ندارد که از پوشش های اضافی برخوردار شوند. البته لازم به ذکر است که بیمه شونده موظف است کل حق بیمه را در ابتدای منعقد نمودن قرارداد به شرکت بیمه گر پرداخت نماید. امکان پرداخت اقساطی حق بیمه در این نوع بیمه نامه وجود ندارد.

مهمترین مزیت های بیمه با برگشت حق بیمه

قبل از اینکه برای خرید بیمه نامه عمر اقدام کنید، در ابتدا انواع آن را با هم قیاس نموده و برحسب نیاز خود، بهترین را انتخاب کنید. در مورد بیمه نامه عمر با برگشت حق بیمه چند مزیت را خاطر نشان می کنیم:

–       اولین و مهمترین مزیت که از نام قرارداد نیز مشخص است، بازگرداندن حق بیمه به بیمه شونده در صورتی که در قید حیات بوده و تاریخ اعتبار بیمه نامه به پایان برسد. به این معنا که کل مبلغ حق بیمه با کسر مالیات و عوارض، به بیمه شونده پرداخت می شود.

–       بازه سنی این نوع بیمه نامه نسبت به سایر بیمه های عمر بیشتر بوده و از این نظر افراد بیشتری می توانند از مزیت های بیمه عمر با برگشت حق بیمه برخوردار شوند.

پست های مرتبط

افزودن یک دیدگاه

پنج × چهار =

Free WordPress Themes, Free Android Games