چرا بیمه مسافرتی پارسیان ؟ شاید شما از جمله افرادی هستید که علاقه زیادی به سفر دارید و در طول یک سال به مناطق مختلفی سفر می کنید. یا این که شما فردی هستید که تصمیم گرفته اید قصد دارید یک سفر به خارج از کشور داشته باشید.

در هر دو حالت باید در نظر داشت که در حین سفر ممکن است مشکلاتی از قبیل بیماری، ربوده شدن پول و وسایل و… رخ بدهد و در این زمان خسارت زیادی به شما وارد می شود. به ویژه این که اگر شما فردی باشید که این خسارات در خارج از کشور به شما وارد شده است در این صورت در کنار هزینه های بسیار سنگین برای اقامت کوتاه مدت در آن کشور و هزینه های خسارات وارده، استرس زیادی به شما وارد می گردد زیرا این مشکل رخ داده، در کشوری غریب برای شما پیش آمده است که همین امر باعث می شود نگرانی شما بیشتر شود زیرا کسی از اقوام در کنار شما وجود ندارد که شما را حمایت کند. در این زمان مهمترین عاملی که می تواند به شما کمک کند، بیمه مسافرتی است.

برای رفتن به سفر، برنامه ریزی های زیادی انجام خواهیم داد. از جمله رزرو هتل، خرید بلیط هواپیما و … . همچنین تمام تلاش خود را می کنیم تا همه جیز به نحو احسنت باشد. اما باید به این نکته توجه کنید که همیشه همه چیز طبق برنامه پیش نخواهد رفت و ممکن است مواردی مانند کنسل شدن پرواز به علت شرایط بد آب و هوایی، بیماری اعضا خانواده و … پیش آید. در این شرایط باید چه کاری انجام داد؟
قطعا این بیمه می تواند در این شرایط بسیار کمک کننده و مفید باشد. پس در این مقاله با ما همراه باشید تا همه چیز درباره بیمه مسافرتی را به شما بگوییم.

بیمه مسافرتی
بیمه مسافرتی

بیمه مسافرتی چیست

این بیمه برای افرادی که قصد سفر به خارج از کشور را دارند، کاربرد دارد. در این نوع بیمه، بیمه گذاران تحت پوشش تمامی هزینه های بیمارستانی و درمانی قرار خواهند داشت. هزینه های ویزیت پزشکی، جراحی، پانسمان، مخارج بیهوشی، هزینه دارو، خسارات ناشی از بلایای طبیعی، زایمان و هر حادثه دیگری که در قرار داد ذکر شده می تواند تحت پوشش این بیمه باشد.

بیمه مسافرتی نوعی از انواعی بیمه است که از زمانی که سفر  خود را آغاز می کنید تا زمانی که مجددا به محل زندگی خود باز گردید، شما را حمایت می کند لذا در سفرهای خارج از کشور نقش بسیار مهمی دارد. برای مثال شما در خارج از کشور در بدو ورود، وسایل و مدارک خود را گم می کنید.

در این صورت هیچ هتلی به شما محل اقامت نمی دهد. حال اگر شما بیمه مسافرتی را داشته باشید، بیمه گر موظف است با کشور مورد نظر مکاتبه کند تا زمان برنامه ریزی برای بازگشت شما، به شما محل اقامت دهد و در اسرع وقت با حمایت شرکت بیمه گر به کشور باز گردید. اما نکته مهم این است که شما باید بیمه مسافرتی را از شرکتی انتخاب نمایید که به شما امنیت بیشتری بدهد که در این راستا، می توان به بیمه مسافرتی پارسیان اشاره نمود.

چرا بیمه مسافرتی پارسیان؟

شاید این سوال برای شما پیش بیاید که چرا در انتخاب نوع شرکت بیمه گر برای بیمه مسافرتی، ما بیمه پارسیان را معرفی نمودیم. علت این امر را در دو ویژگی مهم این شرکت بیان می کنیم:

۱-    بیمه مسافرتی پارسیان دارای خدمات اینترنتی و آنلاین است و همین امر سبب می شود که به محض بروز مشکل در کشور خارجی و یا در هر سفر دیگر، شما می توانید به کارشناسان بیمه پارسیان دسترسی داشته باشید.

۲-    ویژگی مهم بیمه مسافرتی پارسیان این است که سریعا اقدامات لازم جهت جبران خسارات را انجام می دهند و هزینه خسارات را متناسب با آن چه در قرارداد تنظیم شده است، پرداخت می کنند.

انواع بیمه های مسافرتی شرکت بیمه ی پارسیان:
این بیمه ها به صورت گروهی و انفرادی، هم در سفر های داخلی و هم در سفر های خارجی، قابل خریداری و استفاده می باشند.

۱. بیمه های انفرادی
بیمه گذار در این بیمه ها می تواند به صورت آنلاین و یا حضوری در شرکت های بیمه بروند و با ارائه کپی گذرنامه، مدت اقامت و مقصد سفر خود نسبت به خرید این نوع بیمه

۲. بیمه های گروهی
این نوع بیمه، مختص به تور های مسافرتی است. در این بیمه، بیمه گذار می تواند شخصیت حقیقی و حقوقی باشد و با توجه به مدت زمان سفر و سرمایه مورد نظر خود، نسبت به خرید آن اقدام کنند.

بیمه مسافرتی خارج از کشور:
یکی از اصلی ترین الزامات سفرهای بین المللی، خرید بیمه مسافرتی خارج از کشور است. این بیمه تضمینی برای سفر شما در مقابل حوادث و اتفاقات غیر مترقبه است که به جبران هزینه های پزشکی، مفقود شدن بار، مدارک و… می پردازد.

بیمه مسافرتی شینگن
ویزای شینگن با توجه به هدف مسافر از سفر در ۴ نوع کلی ارائه می شود و دریافت آن نیازمند خرید بیمه مسافرتی معتبر است. دارا بودن این بیمه نامه با توجه به نرخ بالای هزینه های درمان، در جبران خسارات پزشکی در کشورهای حوزه شینگن بسیار کارآمد است که با این وجود خرید بیمه شینگن کاملا منطقی و مقرون به صرفه به نظر می رسد.

مواردی که باید قبل از خرید بیمه نامه مسافرتی بدانید

۱٫     بیمه نامه مسافرتی، از تاریخ خروج بیمه گذار از کشور ایران و تنها برای مسافرت هایی با مدت زمان کمتر از ۹۲ روز (سه ماه متوالی) معتبر است. فرد بیمه شده می تواند در طول مدت اعتبار بیمه نامه، به دفعات به خارج از کشور سفر نماید.
۲٫     اعتبار این بیمه نامه از زمان خروج از کشور آغاز می شود.
۳٫     در صورتی که اعتبار بیمه نامه در طول سفر به پایان برسد، تمدید آن مقدور نمی باشد.
۴٫     در صورت عدم استفاده از بیمه نامه تا مدت زمان ۶ ماه پس از تاریخ صدور، می توانید با در دست داشتن اصل بیمه نامه و گذرنامه، به واحد صادر کننده بیمه خود مراجعه کنید و نسبت به فسخ بیمه مسافرتی اقدام کنید. ( باید بدانید که این بند مشروط بر عدم دریافت ویزا و ممهور نشدن ویزا به مهر خروج از کشور، از تاریخ صدور بیمه نامه است.)

مواردی که باید قبل از خرید بیمه نامه مسافرتی بدانید
مواردی که باید قبل از خرید بیمه نامه مسافرتی بدانید

عوامل موثر بر قیمت بیمه مسافرتی بیمه ی پارسیان

بیمه مسافرتی در شرکت های مختلف، قیمت های مختلفی برای بیمه مسافرتی خود دارند. قیمت بیمه مسافرتی به مواردی بستگی دارد که عبارت اند از:

۱. سن بیمه گذار
شرکت های بیمه، برای بیمه گذاران خود رده بندی سنی تعریف کرده اند. و مطابق این رده بندی به تعیین تعرفه های قیمت متفاوتی پرداخته اند. این رده بندی های سنی در شرکت های بیمه یکسان است اما از نرخ یکسانی تبعیت نمی کند. رده های سنی به عبارت زیر هستند:

* ۰-۱۲ سال

* ۱۳-۶۵ سال

* ۶۶-۷۰ سال

* ۷۱-۷۵ سال

* ۷۶-۸۰ سال

* از ۸۰ سال به بالا

۲- مدت زمان سفر
قیمت بیمه مسافرتی شما به روز های سفر هم بستگی خواهد داشت. مدت زمان های مشخص شده به عبارت زیر هستند:

* ۱-۷ روز
* ۸-۱۵ روز
* ۱۶-۲۳ روز
* ۲۴-۳۱ روز
* ۳۲-۴۵ روز
* ۴۶-۶۲ روز
* ۶۳-۹۲ روز
* شش ماهه
* یکساله

مناطق تحت پوشش بیمه مسافرتی بیمه ی پارسیان

کشوری که به آن سفر می کنید، قیمت بیمه مسافرتی شما را تعیین خواهد کرد. شرکت های بیمه، قیمت بیمه نامه های مسافرتی خود را بر این اساس تعیین می کنند. هر چه حوزه منطقه ای که به آن سفر می کنید، وسیع تر باشد، قیمت نیز بیشتر خواهد شد. برخی شرکت های بیمه مناطق تحت پوشش بیمه ای خود را به دسته بندی خاورمیانه و شمال آفریقا، کشورهای حوزه خلیج فارس، سراسر جهان به جز آمریکا و کانادا و … تقسیم بندی کرده اند.

خرید بیمه مسافرتی از شرکت بیمه ی پارسیان

همانطور که می دانید راه های گوناگونی برای خرید بیمه مسافرتی وجود دارد. اولین و معمول ترین راه، خرید بیمه مسافرتی به صورت حضوری و از طریق مراجعه به شعب و نمایندگی های بیمه است که این روش تا حدی منسوخ شده به شمار می رود. روش دیگر خرید بیمه مسافرتی به صورت آنلاین است. برای خرید این بیمه به صورت آنلاین می توانید به صورت مستقیم به وبسایت شرکت بیمه مورد نظر خود مراجعه نمایید و یا اینکه خرید بیمه مسافرتی خود را از طریق سامانه جامع خرید بلیط قاصدک ۲۴ به انجام برسانید.

نحوه دریافت خسارت بیمه مسافرتی از بیمه ی پارسیان

حداکثر تا مدت ۷ روز بعد از وقوع حادثه یا نیاز به خدمات امدادی، با شرکت بیمه تماس بگیرید و شرحی از حادثه را گزارش دهید.

خسارتهای وارده به بیمه گذار بنابر جداول مربوطه و پس از پایان سفر، نهایتاً ظرف مدت ۳۰ روز قابل پرداخت می باشد.

مدارکی که جهت دریافت غرامت لازم است غبارت است از بیمه نامه، کپی صفحه اول شناسنامه، کپی پاسپورت از صفحات ورود و خروج به کشور در سفر مربوطه، اصل رسید هزینه های انجام شده و فرم اطلاعات خسارت شرکت بیمه مرتبط است.

اغلب این بیمه نامه، کلیه سفرهای تحصیلی، تجاری، تفریحی و زیارتی را شامل می شوند.

نحوه دریافت خسارت بیمه مسافرتی از بیمه ی پارسیان
نحوه دریافت خسارت بیمه مسافرتی از بیمه ی پارسیان

آیا در این نوع بیمه زمان انتظار وجود دارد؟
در این بیمه،‌ زمان انتظار معنایی ندارد و اعتبار بیمه نامه به محض درج مهر خروج در پاسپورت آغاز خواهد شد.

آیا می توان این یبمه را به صورت قسطی تهیه نمود؟
این بیمه ها حق بیمه زیادی ندارند. این نوع بیمه معمولاً تا حداکثر زمان یکسال صادر می شوند. معمولا اکثر افراد بلافاصله بعد از تهیه بیمه مسافرت می کنند.  از این رو حق بیمه به طور معمول نقداً پرداخت می شود.

چه سفرهایی به بیمه این گونه بیمه نیاز دارند؟
هر  مسافری می توانید برای تمامی سفرهای خود بیمه تهیه کند. اما در سفرهای خارجی ملزم به خرید بیمه نامه مسافرتی هستید. چرا که یکی از شروط صدور ویزا در بیشتر سفارتخانه ها، داشتن بیمه نامه مسافرتی معتبر است. برای سفرهای داخلی نیز می توانید از بیمه حوادث انفرادی استفاده نمایید.

آیا برای سفر های داخلی هم می توان این بیمه را تهیه کرد؟

بیمه مسافرتی تنها برای سفرهای خارج از کشور می باشد. از همین رو می توانید برای سفرهای داخلی خود اقدام به تهیه بیمه حوادث انفرادی نمایید. پوشش این بیمه نامه مطابق با نیازهای داخلی است. در صورت بروز خسارت می توانید بر اساس قوانین، از شرکتهای بیمه غرامت دریافت کنید.

انواع پوشش های بیمه مسافرتی

–        پوشش تعویض یا کنسلی مسافرت
بیمه کنسلی مسافرت یا بیمه تعویض سفر یا تاخیر سفر برای این است که هزینه های پیش پرداخت و غیر قابل استرداد را جبران می کند. این مورد بنا به دلایل قابل قبولی کنسلی یا تعویض سفر بیمه گذار متفاوت خواهد بود. از جمله مهم ترین دلایل قابل قبول عبارت اند از بیماری، فوت اعضای خانواده، اختلافات آنی کسب و کار و مسائل مربوط به آب و هوا.

–        پوشش بار و وسایل شخصی
این بیمه وسایل مفقود شده، سرقت شده و یا آسیب دیده در حین سفر را پوشش می دهد. البته اکثر خطوط هوایی، در صورت مفقود  شدن بار یا نابود شدن آن خسارت پرداخت می‌کنند. البته در صورتی که اشتباه از آنها باشد. با این حال باز هم امکان دارد محدودیت هایی در خصوص بازپرداخت وجود داشته باشد که می توان آن را با این بیمه جبران کرد.

–        پوشش هزینه‌های پزشکی کوتاه مدت و هزینه‌های عمده
بیمه نامه‌ های کوتاه مدت، بیمه گذاران را از ۵ روز تا یکسال بیمه می‌کنند. بیمه پزشکی بلندمدت مسافرانی را بیمه می‌کند که تصمیم دارند مسافرتی طولانی از ۶ ماه تا یکسال و یا بیشتر داشته باشند.

–        پوشش فوت تصادفی یا سانحه هوایی
اگر حادثه ای منجر به مرگ، معلولیت یا جراحت به مسافر یا اعضای خانواده او منجر شود، بیمه نامه فوت تصادفی یا سانحه هوایی به بازماندگان این بیمه غرامت پرداخت می‌کند. بیمه سانحه هوایی، پوشش بیمه ای را برای حوادث و مرگ هایی پرداخت می‌کند که در حین پرواز با یک خط هوایی تجاری مجاز صورت گرفته باشد.

جمع بندی

برای رفتن به سفر لازم است تا قبل از مسافرت به تمامی موارد فکر شود. یکی از موارد مهم و اساسی که شاید کمتر به آن توجه شود بیمه مسافرت است. این بیمه می تواند برخی از زیان های مالی که در حین سفر اتفاق می افتد را تا حدی جبران کند. به همین خاطر اگر قصد مسافرت دارید این بیمه را به شما توصیه می کنیم.