روش های جلوگیری از بروز خطر برای اموال بیمه شده

روش های جلوگیری از بروز خطر برای اموال بیمه شده

روش های جلوگیری از بروز خطر برای اموال بیمه شده – بر طبق قوانین بیمه نامه، بیمه گر زمانی به تعهدات خود عمل خواهد کرد که برای او اثبات می گردد بیمه گذار اقدامات لازم جهت جلوگیری از بروز خطر را انجام داده است در غیر این صورت به تعهدات خود عمل نخواهد کرد. این موضوع در تمام بیمه نامه ها ذکر شده و بیمه گذار موظف به عمل به آن ها خواهد بود.

اقدامات لازم برای جلوگیری از بروز حادثه و خطر

۱-   اجتناب از بروز خطر

اجتناب از خطر به مجموعه اقداماتی گفته می شود که شما و اموال شما را از بروز با شرایط خطر، دور نگه می دارد. برای مثال فرض کنیم که شما در انبار خود حجم زیادی از مواد غذایی را نگه می دارید و می دانید در تابستان، احتمال افزایش دمای انبار و آتش سوزی وجود دارد لذا قبل از اینکه تابستان فرا برسد، اموال خود را از انبار خارج نموده و از خطر دور می کنید.

۲-   پیشگیری از بروز خطر

تمامی فعالیت هایی که کمک می کند تا خطر رخ نداده و یا احتمال رخ دادن آن کم شود، پیشگیری از خطر خطر خواهند بود. به عنوان نمونه در کارخانه ها، باید تمامی اقدامات پیشگیرانه از بروز خطر همانند نصب تابلوهای معرفی علائم خطر در محل، استفاده از تجهیزات ایمنی، استاندارد بودن انشعابات برق و… براساس استانداردهای جهانی رعایت گردد.

تفاوت اجتناب و پیشگیری از خطر

قطعا شما متوجه وجه تمایز این دو شده اید. مجموعه اقدامات اجتناب از خطر کمک می کند تا اموال و سرمایه های بیمه به هیچ عنوان شرایط خطر را تجربه نکرد و به عبارت دیگر از هر گونه ریسک فرار کنند. اما در اغلب موارد، سرمایه ها در بطن خطر قرار می گیرند و این هنر و درایت شما است که شرایط را به گونه ای مدیریت نمایید که خطر موجود، به آن ها آسیب نزند. این اقدامات را پیشگیری از بروز خطر می نامند.

روش های جلوگیری از بروز خطر برای اموال بیمه شده

افزودن یک دیدگاه

هجده − چهارده =