نوع وسیله حمل و نقل در بیمه باربری

نوع وسیله حمل و نقل در بیمه باربری

نوع وسیله حمل و نقل در بیمه باربری

همان گونه که  می دانید، بیمه گر در همه بیمه نامه ها من جمله بیمه باربری زمانی به تعهدات خود عمل می کند که مطمئن شود بیمه گذار تمام اصول ایمنی را در حفظ سرمایه خود رعایت کرده است. ریسک هایی که مرتبط با کالا در زمان حمل و نقل است، در اثر جاده، خطر تصادفات، نوع وسیله حمل و نقل و… رخ می دهند و زمانی که بیمه گر شرط رعایت اصول ایمنی را از سمت بیمه گذار برای عمل به تعهدات خود لحاظ می کند، این مسئله حتی انتخاب نوع وسیله باربری را نیز شامل می شود.

نکات مهم در انتخاب وسیله حمل و نقل مورد تایید بیمه باربری

اما زمانی که شما قرارداد بیمه باربری را مطالعه می کنید، چند نکته مهم را در مورد نوع وسیله برای انتقال کالا مشاهده خواهید کرد که در نظر گرفتن آن ها، اهمیت زیادی دارد:

–       انواع وسایل شامل هواپیما، کشتی طبقه بندی شده، قطار، کامیون و…. برای انتقال کالا وجود دارد منتهی شما باید وسیله را متناسب با نوع کالا انتخاب کنید. برای مثال اگر کالای شما، ماده غذایی است و احتمال فساد آن در اثر تغییر دما در حین انتقال وجود دارد حتما باید از وسیله مجهز به یخچال استفاده کنید.

–       اگر قرار است کالای خود را از مرزهای آبی انتقال دهید، حتما باید کشتی شما طبقه بندی شده باشد. به این معنا که از نظر وضعیت بدنه، امکانات، تناسب بین ظرفیت کشتی و حجم کالا و…  استانداردهای جهانی در کشتی وجود داشته باشد که به چنین کشتی های مورد تایید استاندارد و مراکز معتبر در زمینه ساخت و تولید کشتی، کشتی طبقه بندی شده می گویند.

–       به هیچ عنوان برای انتقال کالای خود از مرز آبی به سراغ بارج و یا دوبه نروید چون بیمه باربری این وسایل را معتبر نداسته و کالاهای انتقالی توسط آن ها را تحت پوشش قرار نمی دهد. بارج کمی بزرگتر از قایق است که چون موتور ندارد لذا به کمک یدک کش های آبی جابجا می شود و دوبه یک وسیله آبی بزرگ است که برای تخلیه بار از کشتی های بزرگ که نمی توانند در کنار اسکله بایستند، گفته می شود.

پست های مرتبط

افزودن یک دیدگاه

1 × 3 =

Free WordPress Themes, Free Android Games