تعهدات طرفین قرارداد در بیمه حمل و نقل داخلی

تعهدات طرفین قرارداد در بیمه حمل و نقل داخلی

تعهدات طرفین قرارداد در بیمه حمل و نقل داخلی

قراردادهای مختلف که بین افراد و با اهداف متفاوت منعقد می گردد،  زمانی اعتبار خواهد داشت که هر دو طرف به تعهدات خود عمل کنند. این مسئله یکی از مهمترین ارکان در صنعت بیمه است چرا که کوچکترین کوتاهی از سمت یکی از طرفین، ضرر زیادی را به طرف مقابل وارد می کند. از زمان عقد بیمه نامه، بیمه گر و بیمه گذار موظف هستند به تمامی وظایف خود عمل کنند. در این مقاله به بررسی تعهدات بیمه گر و بیمه گذار در بیمه باربری داخلی خواهیم پرداخت.

تعهدات بیمه گذار در بیمه حمل و  نقل داخلی

۱-   بیمه گذار موظف است که در زمان عقد قرارداد بیمه نامه تمامی اطلاعات لازم در مورد مشخصات کالا و همچنین مشخصات خود را ارائه نماید. اصل حسن نیت در این مرحله باید رعایت شده و بیمه گذار باید ارزش واقعی کالا را اعلام نماید.

۲-   در صورتی که بیمه گذار در ارائه اطلاعات، سهوا دچار اشتباه شود لازم است در اولین فرصت موضوع را به بیمه گر اطلاع دهد تا تغییرات در قالب الحاقیه به بیمه نامه ضمیمه شود.

۳-   از زمانی که سخراتی برای اموال در طی انتقال رخ می دهد، بیمه گذار موظف است سریعا موضوع را به شرکت بیمه اطلاع داده و امور اداری لازم جهت تکمیل پرونده و پیشرفت کار به منظور دریافت خسارت در زمان تعیین شده پیش برود.

۴-   فراموش نکنید که در زمان بروز خسارت، بیمه گذار متعهد است حتی المقدور از پیشرفت خسارت جلوگیری نماید.

تعهدات بیمه گر در بیمه حمل و نقل داخلی

۱-   از زمان اعلام بیمه گذار در مورد بروز خسارت، بیمه گر موظف است کارشناسان خود را برای بازدید و برآورد خسارت اعزام نماید تا در اسرع وقت هزینه ها را به بیمه گذار پرداخت نماید.

۲-   در صورتی که امکان ارائه تخفیف برای تمدید قرارداد بیمه باربری به بیمه گذار وجود داشته باشد، بیمه گر باید در دریافت هزینه حق بیمه این تخفیفات را در نظر بگیرد.

پست های مرتبط

افزودن یک دیدگاه

17 + شانزده =

Free WordPress Themes, Free Android Games