خطرات تحت پوشش بیمه باربری براساس کلوز C

خطرات تحت پوشش بیمه باربری براساس کلوز C

خطرات تحت پوشش بیمه باربری براساس کلوز C

در زمان خرید هر بیمه نامه باربری ابتدا باید لیست خطرات تحت پوشش بیمه گر را مطالعه نموده و سپس عقد قرارداد را نهایی کنید چرا که اگر خسارت رخ داده خارج از خطرات تحت پوشش بیمه نامه باشد، بیمه گر تعهدی در قبال آن نخواهد داشت. خطرات تحت پوشش بیمه باربری به صورت کلوزهای مختلف ارائه می شود که در چند مقاله به بررسی هر کدام خواهیم پرداخت.

پرداخت خسارت بیمه باربری براساس کلوز C

گروهی از خسارت های تحت پوشش بیمه باربری که در گروه  کلوز C قرار دارد عبارتند از:

–       خسارت ناشی از آتش سوزی و انفجار

–       واژگون شدن وسیله حمل کالا همانند خارج شدن قطار از ریل

–       خطرات مربوط به کشتی همانند به گل نشستن، سوراخ و در نتیجه غرق شدن، به گل نشستن و نهایتا واژگون شدن آن در اثر طوفان و…

–       برخورد کردن کشتی و یا هر گونه وسیله ناقل شناور با اجسام خارجی که منجر به واژگونی کشتی، سوراخ شدن و… خواهد شد.

–       تخلیه کردن کالا در بندرگاه های اضطراری

–       تلف شدن کالا به منظور جلوگیری از خسارت های عمومی و نجات جان انسان ها همانند ریختن کالا به دریا به منظور سبک شدن کشتی و جلوگیری از غرق شدن آن

ویژگی خطرات تحت پوشش کلوز C

۱-   بیمه گذار لازم است بداند که خسارت های جزئی در کلوز C  تحت پوشش قرار نمی گیرد.

۲-   یکی از مزیت های بیمه باربری براساس  کلوز C ، عدم تعلق فرانشیز بیمه به بیمه گذار است و نیازی نیست که بیمه گذار از این نظر هزینه ای داشته باشد.

۳-   بیمه گذار می تواند در شرایط خاص، درخواست نماید که برخی از خطرات تحت پوشش بیمه نامه قرار گیرد. برای مثال عدم تحویل بسته کامل تجاری نیز از جمله مواردی است که بیمه گذار می تواند درخواست پوشش آن را در بیمه نامه داشته باشد. تعداد و نوع بسته بندی را معیاری برای کامل بودن بسته های تجاری قرار داده و در صورت عدم تحویل آن ها، بیمه گر متعهد به پرداخت خسارت خواهد بود.

پست های مرتبط

افزودن یک دیدگاه

13 − شش =

Free WordPress Themes, Free Android Games