دریافت حق بیمه باربری

دریافت حق بیمه باربری

دریافت حق بیمه باربری

در تمام بیمه نامه ها، بیمه گذار موظف است به ازای تمامی خطراتی که بیمه گر تحت پوشش خود قرار می دهد، هزینه ای را پرداخت نماید. این هزینه در واقع به سود شرکت بیمه گر کمک خواهد نموده و متناسب با سرمایه بیمه شده تنظیم می گردد. نرخ حق بیمه باربری نیز براساس چند فاکتور مختلف تعیین می گردد:

  • حجم سرمایه تحت پوشش بیمه
  • میزان حساسیت و ریسک پذیری سرمایه
  • خطرات تحت پوشش بیمه باربری
  • مدت زمان اعتبار بیمه نامه
  • و…

لذا زمانی که قرار است قرارداد بیمه باربری بین بیمه گذار و بیمه گر تنظیم گردد، ابتدا باید حق بیمه باربری محاسبه شده و بیمه گذار از نرخ آن مطلع گردد تا نهایتا بعد از توافق طرفین، عقد قرارداد صورت گیرد. اما مسئله ای که غالب مشتریان در زمان خرید بیمه باربری مطرح می کنند، نحوه پرداخت حق بیمه است. مسلما شرکت های بیمه گر، گزینه های انتخابی را پیش روی بیمه گذاران قرار می دهد تا متناسب با شرایط مالی خود بتوانند حق بیمه را پرداخت کنند.

نحوه پرداخت حق بیمه باربری

۱-   برخی از بیمه گذاران این توان مالی را دارند که در همان زمان عقد قرارداد بیمه باربری، تمام هزینه حق بیمه را پرداخت کنند. در این موارد، تعهد بیمه گر نسبت به سرمایه بیمه شده از همان زمان آغاز گردید و در صورتی که بیمه گذار از بیمه باربری عمومی استفاده کرده است، تنها کافی است در هر بار انتقال کالا، مشخصات مد نظر بیمه گر را به شرکت تحویل دهد بدون اینکه هزینه ای را تحت عنوان حق بیمه پرداخت کند.

۲-   اما غالبا ترجیح می دهند حق بیمه باربری را در هر بار انتقال کالا برای همان محموله پرداخت کنند. در چنین مواردی بیمه گر حق بیمه را براساس بیشترین ارزش کالا تعیین نموده و در نهایت زمانی که قرارداد بیمه منقضی شد، ما به تفاوت را به بیمه گذار باز می گرداند. در هر بار انتقال کالا بیمه گذار باید مبلغی را به عنوان حق بیمه پرداخت کند.

پست های مرتبط

افزودن یک دیدگاه

پنج × 4 =

Free WordPress Themes, Free Android Games