درباره بیمه گروهی چه می دانید – قسمت دوم

درباره بیمه گروهی چه می دانید – قسمت دوم

درباره بیمه گروهی چه می دانید - قسمت دوم

همان گونه که در قسمت قبل بیان کردیم، بیمه گروهی ویژگی های خاص خود را دارد ولی در زمان عقد قرارداد، همان قوانین عقد قرارداد برای بیمه نامه های دیگر وجود دارد. اما شاید افرادی که با هم در یک گروه قرار دارند، تمایل داشته باشند که خودشان به صورت تکی از بیمه نامه ها استفاده کرده و تحت پوشش بیمه گروهی نروند. اما ما برای آگاهی بیشتر شما نسبت به بیمه گروهی، مهمترین مزیت های این نوع بیمه را بیان خواهیم کرد تا شما به عنوان یک عضو گروه، بهتر بتوانید در استفاده از خدمات این بیمه نامه تصمیم گیری کنید:

۱-   حق بیمه پرداختی برای هر فرد در گروه، کمتر از همان حق بیمه در زمانی است که شما بخواهید به صورت انفرادی از بیمه نامه استفاده کنید. زیرا در حالت گروهی، حق بیمه براساس تعداد اعضای گروه و ترکیب آن ها تعیین شده و به نسبت تعداد اعضا تقسیم می گردد لذا به هر فرد، مبلغ کمتری تعلق می گیرد.

۲-   یکی از مهمترین عواملی که در تعیین حق بیمه گروهی دخالت دارد، نرخ گذاری تجربی است. به این معنا که در هر گروه بیمه گر برای تعیین حق بیمه، به وضعیت گروه و نوع بیمه توجه می کند و در نتیجه این نرخ برای هر گروه متناسب با تجربه بیمه گذاران متفاوت است.

۳-   انعطاف پذیری بیمه های گروهی بیشتر از بیمه های انفرادی است. که درجه انعطاف پذیری بسته به ضوابط عینی اعضای گروه، متفاوت است.

۴-   با توجه به این که در بیمه های گروهی، حق بیمه از حقوق افراد گروه کسر شده و توسط سرپرست به بیمه گر پرداخت می شود، لذا در بیمه های گروهی هم فرآیند اخذ بیمه آسان تر است و هم تضمین های بیشتری برای آن وجود دارد.

۵-   در بیشتر مواقع نمایندگی های بیمه، این شرایط را فراهم می کنند که در بیمه های گروهی، حق بیمه به صورت اقساطی پرداخت شود.

۶-   از طریق بیمه گروهی، امکان توزیع تامین بیمه ای به صورت انبوه وجود خواهد داشت در نتیجه در عملیات بیمه کوتاه شده و نیاز به مراجعه تک تک اعضای گروه به نمایندگی بیمه به منظور انجام امور اداری وجود نخواهد داشت.

۷-   در بیمه گروهی این امکان وجود دارد که سالانه به محض انقضای تاریخ قرارداد، سرپرست گروه نسبت به تمدید قرارداد اقدام نماید اما در این زمان چون ممکن است برخی از افراد تمایل به ادامه استفاده از بیمه گروهی نداشته باشد، سرپرست گروه باید کلیه تغییرات رخ داده در گروه من جمله تغییر تعداد اعضا را به نمایندگی بیمه اطلاع هد.

 

پست های مرتبط

افزودن یک دیدگاه

16 − 1 =

Free WordPress Themes, Free Android Games