معرفی انواع بیمه های گروهی – قسمت اول

معرفی انواع بیمه های گروهی – قسمت اول

معرفی انواع بیمه های گروهی - قسمت اول

یکی از مهمترین مزیت هایی که بیمه نامه ها دارند این است که شما نه تنها می توانید به صورت انفرادی بیمه نامه ها را خریداری کنید بلکه اگر با برخی از همکاران هم حرفه خود که ویژگی های مشترکی از نظر شرایط و کار دارید، گروهی تشکیل داده اید، می توانید از خدمات بیمه گروهی نیز برخوردار شوید. اما لازم است بدانید که همه انواع بیمه نامه ها را نمی شود به صورت گروهی ارائه نمود. ما در این مقاله، انواع بیمه ها را معرفی کرده و بیان خواهیم کرد کدام مورد امکان استفاده گروهی از آن وجود دارد.

۱-   بیمه خسارتی

به طور کلی بیمه خسارتی به سه دسته اموال، مسئولیت و بیمه اعتباری تقسیم می شود و هر سه مورد مربوط به خسارت هایی می شود که امکان دارد به اموال و دارایی های بیمه گذار وارد شود.

–       بیمه اموال یا اشیا

یکی از قدیمی ترین انواع بیمه نامه که در قالب بیمه آتش سوزی، دزدی و… ارائه می شود، بیمه اموال است که تمامی اموال منقول و غیر منقول بیمه گذار را تحت پوشش خود قرار داده تا در صورت بروز خسارت هایی من جمله نقصان یا فقدان اموال، معیوب شدن و یا تلف شدن  را جبران نماید. زمانی که شما اموالی من جمله کالا و… در انبارهایی نگه داری می کنید برای این که امکان خسارت های غیر منتظره برای کالا وجود دارد، بیشتر از این بیمه نامه استفاده می گردد. بیمه اموال معمولا به صورت گروهی استفاده نمی شود.

–       بیمه مسئولیت

با توجه به این که هر فرد در زمان فعالیت های خود، مسئول هر گونه خسارتی است که در اثر اعمال او به دیگران یا محیط کار وارد می شود، لذا استفاده از بیمه مسئولیت یک حامی بسیار قوی برای شما در حین کار است و لازم است بدانید که این بیمه نامه به صورت گروهی ارائه نخواهد شد.

–       بیمه اعتباری

در معامله های اعتباری، تمام وجه در همان زمان معامله پرداخت نمی شود بلکه خریدار وجه پرداختی را در زمان مشخصی پرداخت می کند لذا در این زمان ریسکی برای فروشندگان وجود دارد. لذا در این زمان، بیمه گذار دین خود را بیمه می کند تا اگر در آن زمان مقرر امکان پرداخت وجه برای او وجود نداشت، بیمه خسارت را جبران کند. اگر چه این بیمه نامه در حالت عرف به صورت انفرادی ارائه می شود ولی امکان ارائه آن به صورت گروهی در مواردی نظیر بانک ها برای گرفتن وام های گروهی وجود دارد.

 

پست های مرتبط

افزودن یک دیدگاه

15 + سیزده =

Free WordPress Themes, Free Android Games