حق بیمه منزل چگونه توسط شرکت بیمه تعیین می‌شود؟

حق بیمه منزل چگونه توسط شرکت بیمه تعیین می‌شود؟

حق بیمه منزل چگونه توسط شرکت بیمه تعیین می‌شود؟

درک متغیرهایی که می‌توانند بر حق بیمه مالکان منزل اثر بگذارد می‌تواند موجب صرفه جویی قابل توجهی در هزینه‌ها باشد. این عوامل شامل محل سکونت شما تا فاصله آن با شیر آتش نشانی می‌شود. حتی عواملی که مصرف کنندگان ممکن است متوجه آن نباشند مانند اینکه آیا سیگار می‌کشند نیز می‌تواند بر حق بیمه آنها اثر بگذارد.

شرکت‌های بیمه به مشتریان بر اساس عوامل مختلف به عنوان مجموعه ای از ریسک‌ها نگاه می‌کنند. آنها این متغیرها را وارد الگوریتم‌هایی می‌کنند که می‌تواند امتیاز بیمه شما را محاسبه کرده و در عوض حق بیمه شما را تعیین نماید. شرکت بیمه ممکن است مواردی مانند شغل، جنیست، سن و وضعیت تاهل شما را برای تعیین امتیاز بیمه در نظر بگیرد. همچنین سابقه دعاوی و همچنین سابقه اعتبار نیز در نظر گرفته می‌شوند.

عوامل دیگری نیز در محاسبه امتیاز بیمه مؤثر هستند که به شرح زیر هستند:

ارزش خانه

علاوه بر محل خانه، سن و شرایط خانه نیز بر ارزش آن اثر می‌گذارد. برای مثال برخی از مناطق مستعد فجایع طبیعی مانند توفان، زلزله و گردباد هستند. مالکانی که در این مناطق حضور دارند حق بیمه بیشتری خواهند داشت. عواملی که بر ارزش خانه شما اثر می‌گذارند عبارتند از:

–       متراژ خانه

–       هزینه ساخت و ساز در منطقه شما

–       نوع مواد ساخت و ساز مورد استفاده.

–       نرخ جرائم در محله شما

–       شرایط سیستم‌های لوله کشی، گرمایشی و الکتریکی

مالکان باید در نظر داشته باشند که هزینه جایگزینی ممکن است تا حد زیادی با ارزش بازاری آن متفاوت باشد. بسیاری از مشتریان به اشتباه فرض می‌کنند که ارزش مالیاتی خانه، تعیین قیمت یا مبلغی که خانه را خریداری کرده اند، میزان بیمه ای که بدست می‌آورند را دیکته می‌کنند. در واقع این مقادیر متفاوت هستند چون نشان دهنده ارزش خانه یا ارزش بازاری آن هستند.

هر شرکت بیمه با شرکت دیگر متفاوت است

پیش از امضای بیمه منزل، بهتر است که قیمت‌ها و شرکت‌ها را در بازار مقایسه کنید. مطمئن شوید که تمام شرکت‌های بیمه را بررسی کنید چون تمام شرکت‌ها یکسان هستند و حق بیمه‌های آنها ممکن است متفاوت باشد.

تخفیف‌ها

بیشتر شرکت‌های بیمه تخفیف‌هایی برای کاهش حق بیمه شرکت بیمه ارائه می‌کنند، بنابراین از شرکت بپرسید که آیا واجد شرایط دریافت آن تخفیف‌ها هستید. برای مثال خانه‌های جدید ممکن است واجد شرایط تخفیف باشند و مالکانی که خانه‌های قدیمی‌را نوسازی می‌کنند ممکن است بدنبال تخفیف‌های مشابه باشند. سیستم لوله کشی مدرن ممکن است حق بیمه را کاهش دهد. نصب دستگاه‌های ایمنی مانند قفل‌ها و آژیر خطر سرقت و حسگرهای دود می‌توانند حق بیمه را حدوداً ۵ درصد کاهش دهد.

پست های مرتبط

افزودن یک دیدگاه

7 + 3 =

Free WordPress Themes, Free Android Games