بیمه منزل چیست؟

بیمه منزل چیست؟

بیمه منزل چیست؟

هر فردی که خانه ای خریده یا برای فردی خانه خریده است، با بیمه مالکان خانه آشنا هستند که برخی آن را یک ضرورت می‌دانند و برخی آن را مایه آسایش خاطر در زمان بحران می‌دانند. در حالی که برخی توسط بانک ها قانع و مجبور می‌شوند که بیمه خانه خریداری نمایند، افراد کمی‌می‌دانند که به چه کسی اعتماد کنند، این بیمه برای آن ها چه کاری انجام می‌دهد، چه زمانی بیمه نامه تغییر می‌کند، این بیمه را باید از کجا بخرند، چرا باید برای آن هزینه پرداخت کنند و هم تر اینکه چگونه می‌توانند این فرآیند را کنترل کنند.

تعریف بیمه خانه

بیمه مالکان خانه که اغلب «بیمه خطر» یا صرفاً «بیمه خانه» نامیده می‌شود، یک بیمه اموال است که برای پوشش دادن خانه‌های شخصی و اموال داخل آن طراحی شده است.

بیمه مالکان خانه یک بیمه چند خطی است بدین معناست که حق بیمه یا پرداخت‌های منظم به شرکت بیمه، هم بیمه اموال و هم بیمه مسئولیت را پوشش می‌دهد. حق بیمه معمولاً با جایگزینی هزینه خانه و اموال داخل آن تعیین می‌شود.

چرا باید بیمه خانه خریداری نماییم؟

در شرایط کنونی اقتصادی، طبیعی است که با دریافت اطلاعیه پرداخت حق بیمه دچار شوک شویم و این موجب شود که عدم داشتن بیمه را در نظر بگیریم.

اگر به میزان کافی ثروتمند هستید که در اثر بروز حادثه ای قادر باشید که با مبلغ ناچیزی از ثروت خود خانه خود را تعویض کنید، مشکلی نیست و بیمه خریداری نکنید. اگر ثروتمند هستید (و وامی‌ندارید) پس می‌توانید بیمه شخصی خریداری نمایید که این بیمه شامل کنار گذاشتن پول هر ماه برای مقابله با زیان‌های فاجعه آمیز و دعاوی مربوط به مسئولیت می‌شود. بیشتر «۹۹ درصدی ها» که شغل متوسطی دارند، نمی‌توانند هزینه‌های جایگزینی کامل خانه را پرداخت نمایند.

نکته دیگری که باید در نظر گرفته شود این است که: «اگر اکنون بیمه مالکان خانه خود را کنسل کنید، شرکت‌های بیمه احتمالاً تمایلی نخواهند داشت که در آینده پوشش این بیمه را به شما ارائه نمایند». آنها فرض می‌کنند که در گذشته توانایی پرداخت حق بیمه را نداشته اید و اکنون در پرداخت آنها مشکل خواهید داشت یا اینکه پوشش بیمه را می‌خواهید چون پیش بینی استفاده از آن را می‌کنید.

 

پست های مرتبط

افزودن یک دیدگاه

نوزده − دو =

Free WordPress Themes, Free Android Games