انواع بیمه نامه های ساده و عمومی در بیمه باربری

انواع بیمه نامه های ساده و عمومی در بیمه باربری

انواع بیمه نامه های ساده و عمومی در بیمه باربری

در صورتی که مقالات سایت در مورد بیمه باربری را به دقت مطالعه کرده باشید، بیان کردیم که بیمه نامه های باربری به دو شکل بیمه ساده و عمومی در اختیار مشتریان قرار خواهد گرفت. تفاوت این دو بیمه نامه، در تعیین مشخصات دقیق کالای انتقالی، نوع وسیله مورد استفاده، مقصد و… در قرارداد بود که در بیمه نامه ساده لحاظ می گردد. حال همین دو نوع بیمه نامه خود در ۴ حالت برای بیمه گذاران ارائه خواهد شد.

تقسیم بندی بیمه نامه های ساده و عمومی بیمه باربری

هم بیمه نامه ساده و هم بیمه نامه عمومی برحسب مقصد نهایی حمل و نقل، به ۴ نوع تقسیم می شوند. لذا بیمه گذار قبل از خرید بیمه باربری ابتدا باید انتخاب نماید که تمایل به خرید بیمه ساده و یا عمومی دارد. سپس از بین ۴ مورد زیر، قرارداد بیمه را تکمیل نماید:

۱-   بیمه نامه های صادراتی

در صورتی که بیمه گذار قصد داشته باشید کالا و محصولات خود را به مرزهای خارج از کشور صادر نماید، برای استفاده از خدمات بیمه باربری باید از بیمه نامه صادراتی استفاده کند.

۲-   بیمه نامه های وارداتی

برخی از صاحبان سرمایه باید مواد و متریال صنعت خود را از خارج از کشور وارد نمایند و یا این که دولتمردان برای رفع نیازهای مردم، گروهی از مواد غذایی، دارویی، پوشاک و.. را به صورت وارداتی عرضه می کنند. برای این قبیل موارد بیمه گذاران باید بیمه نامه وارداتی را تهیه کنند تا در صورت بروز خسارت در حین انتقال، شرکت بیمه بخشی از هزینه را جبران نماید.

۳-   بیمه نامه های ترانزیت

در بعضی از موارد، حمل و نقل کالا از مبدا به مقصد باید از طریق جاده های کشور ایران انجام شود. به این معنا که ایران، مقصد و یا مبدا نیست بلکه تنها یک مسیر عبور به حساب می آید. حال با توجه به این که احتمال هرگونه خسارت در عبور از جاده ها وجود دارد عاقلانه ترین کار این است که صاحبان سرمایه بیمه ترانزیت در کشور ایارن را خریداری نمایند.

۴-   بیمه نامه های داخلی

این بیمه نامه جهت جابجایی و انتقال کالا در بین شهرهای داخلی کشور استفاده می شود.

پست های مرتبط

افزودن یک دیدگاه

بیست + 10 =

Free WordPress Themes, Free Android Games