چه میزان پوشش بیمه منزل باید خریداری کنیم؟

چه میزان پوشش بیمه منزل باید خریداری کنیم؟

چه میزان پوشش بیمه منزل باید خریداری کنیم

در حالی که ممکن است فکر کنید که پیدا کردن قیمت خرید یا ارزش مالیاتی اموال تان برای تخمین میزان پوشش بیمه ای که نیاز دارید بسیار ساده است، تعیین هزینه کلی بازسازی خانه در صورت تخریب کامل منزل نیز حائز اهمیت است. جنبه‌های زیادی وجود دارد که باید در نظر بگیرید تا مطمئن شوید که اموالتان تحت حفاظت قرار می‌گیرد.

هزینه کلی بازسازی خانه خود را تعیین کنید.

بنابراین زمانی که می‌خواهید بیمه منزل خریداری نمایید، چه میزان پوشش کافی خواهد بود؟ در نظر داشته باشید که هزینه جایگزینی با ارزش بیان شده خانه بر اساس قیمت خرید، ارزیابی‌های مالیات اموال یا میزان باقیمانده از وام شما متفاوت خواهد بود. بانک‌ها پوششی دست کم به میزان وام باقیمانده از شما می‌خواهند اما مهم است که از سرمایه خود در منزل نیز حفاظت صورت بگیرد. بنابراین باید در زمان تعیین میزان پوشش مورد نیاز برای خانه خود، تمام هزینه‌هایی که برای جایگزینی خانه نیاز است در نظر گرفته شود.

هر خانه با خانه دیگر متفاوت است و در نتیجه ارزش بازار واقعی آن متفاوت خواهد بود، پس تعیین دقیق ارزش خانه حائز اهمیت است. همچنین اگر تغییراتی در خانه بوجود آوردید، بیمه نامه خود را نیز بروزرسانی کنید.

هزینه کلی جایگزینی اموال خود را تعیین کنید

بر اساس نظر سازمان اطلاعات بیمه، بیشتر بیمه‌های استاندارد منزل «پوششی به میزان ۵۰ تا ۷۰ درصد از میزان بیمه ای که برای سازه یا «بخش سکونت» خانه خود خریداری کرده اید، برای اموال شخصی تان ارائه می‌کنند». بهترین روش برای ارزیابی ارزش متعلقات شخصی تان این است که فهرستی تهیه کرده و تصاویر و شماره سریال آنها را به آن اضافه کنید. توجه شود که بیمه جایگزینی هزینه اموال، قیمت کامل جایگزینی اموال با اموال مشابه و کیفیت یکسان را با کسر کسورات پوشش خواهد داد.

پوشش مسئولیت

جنبه مهم دیگری که باید در بیشتر بیمه‌های استاندارد منزل گنجانده شود، پوشش مسئولیت است. این بیمه در صورت ایجاد جراحت به واسطه اموال شما برای دیگران، حمایت مالی به عمل می‌آورد. در نظر داشته باشید که این فرد حتی اگر پوشش مسئولیت داشته باشید می‌تواند شما را تحت پیگرد قانونی قرار دهد. پس در زمان تعیین میزان پوشش مسئولیت این مسائل را در نظر بگیرید چون زمانی که شکایت صورت بگیرد و مبلغ خسارت بیشتر از میزان پوشش مسئولیت باشد، اختلاف قیمت را شما باید از جیب خود پرداخت نمایید.

پست های مرتبط

افزودن یک دیدگاه

6 − 3 =

Free WordPress Themes, Free Android Games