بررسی چندین نکته مهم در مورد بیمه شخص ثالث – قسمت دوم

بررسی چندین نکته مهم در مورد بیمه شخص ثالث – قسمت دوم

بررسی چندین نکته مهم در مورد بیمه شخص ثالث - قسمت دوم

با توجه به این که معمولا در همه بیمه هایی که خسارت های رخ داده تحت پوشش بیمه قرار می گیرد، امکان بروز خسارت برای شخص ثالث نیز وجود دارد، لذا لازم است که نکات مهمی را در مورد بیمه شخص ثالث بدانید که در ادامه قسمت قبل، در این مقاله نیز سایر نکات مهم در مورد این بیمه نامه و شخص ثالث را بیان خواهیم نمود:

۴- توجه داشته باشید که خسارت های ناشی از بلاهای طبیعی، جنگ و حتی خسارت های ناشی از مواد رادیواکتیو، در حیطه پوشش بیمه شخص ثالث قرار ندارد.

۵- فرض کنید که شخصی قصد دارد ماشین شما را بدزدد و در همین حین، اتفاقی برای او می افتد که منجر به آسیب به او خواهد شد، چون در حال ارتکاب عمل غیر قانونی بوده است، بیمه شخص ثالث به او تعلق نخواهد گرفت.

۶- زمانی که به شخص ثالث خسارتی وارد می شود، بیمه گر موظف است کلیه خسارت های وارد به او را جبران نماید.

۷- اگر قصد دارید که وسیله نقلیه خود را در خارج از کشور نیز استفاده کنید و یا برای مثال در باربری هایی که کامیون های در خارج از مرز نیز وارد می شوند، در این زمان باید حتما در زمان عقد قرارداد با شرکت بیمه گر، لحاظ کنید که اگر برای شخص ثالث در خارج از کشور اتفاقی افتاد، بیمه خسارت را جبران نماید زیرا اگر در بیمه نامه قید نشده باشد، در این زمان شرکت بیمه گر تعهدی نسبت به شخص ثالث در خارج از کشور ندارد.

۸- توجه داشته باشید که اگر راننده مقصر گواهینامه نداشته باشد و یا این که عمدا به شخص ثالث لطمه وارد کند، بیمه خسارت را جبران نمی کند و یا اگر هم هزینه خسارت را پرداخت کرد، بعدا هزینه ها را از بیمه گذار دریافت خواهد نمود.

۹- نداشتن بیمه شخص ثالث برای خودرو، نوعی تخلف به حساب می آید لذا در زمان بروز حادثه، پلیس راهنمایی و رانندگی می تواند ماشین را به جرم تخلف، به پارکینگ انتقال دهد.

۱۰- اگر یک وسیله نقلیه را از خارج از کشور وارد ایران نمودید، باید سریعا آن را بیمه شخص ثالث کنید.

۱۱- اگر ماشین شما در خارج از کشور است و شرکت های بیمه ای از ایران وجود دارند که بیمه نامه های آن ها در خارج از کشور نیز اعتبار دارند، می توانید در همان خارج از کشور، بیمه شخص ثالث را برای خودروی خود از این شرکت ها خریداری نمایید تا در زمان بازگشت به ایران، نیازی به خرید مجدد بیمه شخص ثالث نباشد.

پست های مرتبط

افزودن یک دیدگاه

هجده + چهار =

Free WordPress Themes, Free Android Games