بیمه مسافرتی چیست

بیمه مسافرتی چیست

بیمه مسافرتی چیست

بیمه مسافرتی بیمه ای است که هزینه‌ها و زیان‌های مرتبط با مسافرت را پوشش می‌دهد. این بیمه برای افرادی مناسب است که سفرهای داخلی یا خارجی دارند.

بسیاری از شرکت هایی که بلیت یا بسته‌های مسافرتی می‌فروشند به مشتریان خود گزینه ای برای خرید بیمه مسافرتی پیشنهاد می‌کنند که بیمه مسافر نامیده می‌شود. برخی از بیمه‌های مسافرتی صدمات وارده به اموال شخصی، تجهیزات اجاره ای مانند خودرو کرایه ای یا حتی هزینه پرداخت خون بها را نیز پوشش می‌دهند. دسته بندی‌های اصلی بیمه مسافرتی شامل این موارد می‌شود: کنسل شدن سفر یا پوشش تعلیق سفر، پوشش بار و وسایل شخصی، پوشش مخارج پزشکی و پوشش مرگ تصادفی یا حادثه هوایی.

این پوشش معمولاً شامل خدمات اورژانسی ۲۴ ساعته مانند تعویض گذرنامه، کمک نقدی و رزرو مجدد پروازهای کنسل شده می‌شود. همچنین برخی از بیمه‌های مسافرتی ممکن است دو برابر پوشش‌های ارائه شده شرکت‌های دیگر ارائه نموده و در برابر هزینه هایی پوشش ارائه دهند که از طرق دیگر نیز قابل استرداد هستند.

پوشش کنسل شدن یا تعویض مسافرت

بیمه کنسلی مسافرت که گاهی اوقات با نام بیمه تعویض سفر یا بیمه تاخیر سفر شناخته می‌شود، هزینه‌های پیش پرداخت و غیرقابل استرداد سفر را جبران می‌کند. بسته به علت قابل قبول کنسلی یا تعویض سفر و میزان بازپرداخت مقدور برای شرکت، بیمه کنندگان متفاوت خواهند بود. مهم ترین دلایل قابل قبول عبارتند از بیماری، فوت اعضای خانواده، اختلافات آنی کسب و کار و مسائل مربوط به آب و هوا.

پوشش بار و وسایل شخصی

این بیمه به پوشش وسایل مفقود شده، سرقت شده یا آسیب دیده در حین مسافرت می‌پردازد. بیشتر خطوط هوایی در صورتی در قبال بار مفقود شده یا نابود شده خسارت پرداخت می‌کنند که اشتباه از آنها باشد. با این حال، ممکن است محدودیت هایی در خصوص بازپرداخت وجود داشته باشد.

پوشش هزینه‌های پزشکی کوتاه مدت و هزینه‌های عمده

بیمه نامه‌های کوتاه مدت از ۵ روز تا یکسال بسته به انتخاب بیمه نامه، مسافر را بیمه می‌کنند. بیمه پزشکی بلندمدت مسافرانی را بیمه می‌کند که تصمیم دارند مسافرتی طولانی از ۶ ماه تا یکسال و بیشتر داشته باشند.

این بیمه نامه در خصوص هزینه‌های پزشکی، کمک به پیدا کردن پزشک و تسهیلات بهداشت و درمان و حتی کمک به دریافت خدمات زبان خارجی پوشش ارائه می‌کند.

پوشش فوت تصادفی یا سانحه هوایی

اگر حادثه ای منجر به مرگ، معلولیت یا جراحت جدی به مسافر یا اعضای خانواده همراه وی منجر شود، بیمه نامه فوت تصادفی یا سانحه هوایی به بازماندگان و ذی نفعان این بیمه غرامت پرداخت می‌کند. بیمه سانحه هوایی پوشش بیمه ای را برای حوادث و مرگ هایی پرداخت می‌کند که در حین پرواز با یک خط هوایی تجاری مجاز صورت گرفته باشد.

پست های مرتبط

افزودن یک دیدگاه

12 − 2 =

Free WordPress Themes, Free Android Games