محاسبه هزینه و ریسک تا مقصد با فروشنده در بیمه باربری

محاسبه هزینه و ریسک تا مقصد با فروشنده در بیمه باربری

محاسبه هزینه و ریسک تا مقصد با فروشنده در بیمه باربری

بیمه باربری از جمله بیمه نامه هایی است که به ویژه در سال های اخیر بیشتر مورد استقبال قرار گرفته است زیرا صاحبان سرمایه با خریداری این نوع بیمه مطمئن خواهند بود که سرمایه خود را ایمن خواهند کرد. با توجه به این که شرایط هر قرارداد بیمه متفاوت از بقیه است، لذا لازم دانستیم به بررسی برخی از شرایط بیمه باربری برای محاسبه ریسک های تحت پوشش بپردازیم.

پذیرش هزینه و ریسک تا مقصد با فروشنده:

۱-   تحویل کالا در مرز

در این بیمه نامه فروشنده موظف است کالا را آماده نموده و تمامی مراحل و مجوزهای لازم برای بردن به مرز را انجام دهد. در نهایت فروشنده باید کالا را در محلی که در قرارداد تعیین شده است، به خریدار تحویل دهد.

۲-   تحویل کالا در اسکله

در مواردی که باید کالا از مسیر آبی منتقل شود، فروشنده باید تمامی مسئولیت های کالا را تا زمانی که روی اسکله تحویل داده می شود، بر عهده گیرد. کلیه هزینه هایی همانند تخلیه کالا، باراندازی، باربری و… توسط فروشنده پرداخت خواهد شد. از زمان تخلیه کالا در اسکله، خریدار عهده دار کالا خواهد شد و در صورت لزوم باید با هزینه خود، اموال را بیمه نماید..

۳-   تحویل عوارض پرداخت نشده

یکی از بهترین شرایط بیمه باربری برای خریدار و سخت ترین شرایط برای فروشنده، تحویل عوارض پرداخت نشده است. در این مورد فروشنده باید هزینه گمرکی را پرداخت نموده و سپس در مقصد، به خریدار تحویل دهد. در این حالت مسئولیت کلیه خطرات برای رسیدن کالا به گمرک و از گمرک تا رسیدن به مقصد، بر عهده فروشنده خواهد بود. فروشنده متعهد است هزینه هایی من جمله هزینه حق و عوارض گمرکی، هزینه حمل و نقل داخلی کالا برای رسیدن به دست خریدار در مقصد تعیین شده در بیمه نامه و…  عهده دار شده و به طور کامل پرداخت نماید.

محاسبه هزینه و ریسک تا مقصد با فروشنده در بیمه باربری

افزودن یک دیدگاه

پنج × 5 =