روش های جذب مشتری در بیمه – قسمت دوم

روش های جذب مشتری در بیمه - قسمت دوم

مهمترین رمز موفقیت در فروش بیمه، جلب اعتماد مشتریان است. بیمه یکی از حرفه هایی است که موفقیت و درآمد آن به تعداد مشتریان بستگی دارد به همین دلیل افراد زیادی به سمت این حرفه نمی روند زیرا ترس از این دارند که سرمایه آن ها از بین رفته و ورشکست شوند. لذا قبل از این که نمایندگی های بیمه های مختلف راه اندازی شوند، دوره های آموزشی برای کارکنان در مورد روش های جذب مشتری برگزار می شود که در این دوره ها، یک بخش از کار، فن بیان و فن های روانشناسی است که مهمترین تاثیر را در جذب مشتریان دارد. در ادامه قسمت قبل، در این مقاله سایر روش های افزایش جذب مشتری را برای شما بیان خواهیم نمود:

۳-   تلفن گویای شماره های شرکت خود را فعال کنید تا مشتریان سریع تر به بخش های مورد نظر خود دسترسی پیدا کنند.

۴-   برای مشتریان قبلی و فعلی خود و حتی لیست مشتریان که در قسمت قبل بیان نمودیم، به مناسبت های مختلف کارت پستال ارسال کنید.

۵-   سعی کنید با شرکت های بزرگ تر از خود رابطه برقرار کنید تا از این طریق بتوانید خود را بیشتر معرفی نمایید.

۶-   وارد شبکه های اجتماعی شوید.

در شبکه های اجتماعی عضو شده و از این طریق شرکت بیمه خود را معرفی نمایید. حضور در شبکه های اجتماعی  یکی از برگ های برنده طلایی برای شما است زیرا افراد زیادی در این شبکه عضو هستند لذا شما در مدت زمان کوتاه تری خود را به افراد زیادی معرفی می کنید. توجه داشته باشید که برای پروفایل خود عکس لوگوی شرکت خود را قرار دهید زیرا این تصویر، حکم شناسنامه شما را دارد.

۷-   ارتباط با مشتریان فعلی خود را فراموش نکنید.

–       قبل از این که به تاریخ انقضای قرارداد خود نزدیک شوید، با مشتری تماس بگیرید و یا این که با سیستم پیامکی با او تماس بگیرید.

–       در صورت این که خدمات جدید وارد بیمه شد، آن را به مشتریان خود اطلاع دهید.

–       تغییراتی که در طول قرارداد در بیمه رخ می دهد را با مشتریان در میان بگذارید.

۸-   خرید بیمه را برای بیمه گذار، آسان کنید.

زمانی که مشتری برای خرید بیمه مراجعه می کند، تمایل دارد که به ساده ترین شکل ممکن و در کوتاه ترین زمان بتواند قرارداد را دریافت نماید و دردسری برای او پیش نیاید. لذا اقداماتی انجام دهید که خرید بیمه برای مشتری آسان باشد برای مثال اگر یک مشتری حوصله پر کردن فرم را ندارد، شما این کار را با صبر برای او انجام دهید.

۹-   به بازاریابی اهمیت دهید.

افرادی را برای بازاریابی انتخاب کنید و هم عمل بازاریابی حضوری و هم بازاریابی اینترنتی را به طور موثر انجام دهید.

 

افزودن یک دیدگاه

18 − 10 =