بستری شدن در بیمارستان و استفاده از خدمات بیمه درمان گروهی

بستری شدن در بیمارستان و استفاده از خدمات بیمه درمان گروهی

خوشبختانه با وجود بیمه درمان گروهی امروزه افراد با خیال آسوده تری به درمان بیماری های خود خواهند پرداخت به ویژه اینکه شرایط اقتصادی کشور، درمان بدون داشتن بیمه را به شدت سخت کرده است. اکنون بیمه گذاران بیمه درمان گروهی مطمئن هستند در صورت بستری شدن در بیمارستان، یک حامی قوی برای پرداخت هزینه های درمان دارند و سختی تامین هزینه ها به مشقت بیماری افزوده نخواهد شد. اما لازم است بدانید شرایط استفاده از خدمات بیمه درمان گروهی در زمان بستری شدن در بیمارستان چیست.

تامین هزینه های بیمارستان با بیمه درمان گروهی

هر کدام از ما این اختیار را داریم که در هر بیمارستان مد نظر خود، بستری شده و درمان را تحت نظر متخصصین آن انجام دهیم. اما در برخورداری از حمایت بیمه گر برای پرداخت هزینه های درمان، دو حالت وجود دارد:

۱-   اگر بیمارستان مورد نظر، تحت قرارداد بیمه گر باشد، شما تنها باید سهم خود از هزینه ها را پرداخت نموده و مابقی را طبق قرارداد، بیمه گر متقبل خواهد شد.

۲-   ممکن است بیمارستان انتخاب شده، با شرکت بیمه قرارداد نداشته باشد. در این صورت لازم است بیمه گذار نکات زیر را توجه داشته باشد:

–       بیمه گذار موظف است تمام هزینه های درمانی را شخصا پرداخت نموده و سپس به بیمه گر اطلاع دهد.

–       لازم است تمامی مدارک شامل صورت حساب هزینه های درمان، پرونده پزشکی شامل علت و مشروح بیمار، دارک بیمار و.. در اولین فرصت برای شرکت بیمه گر ارسال گردد.

–       لازم به ذکر است که بیمه شدگان حداکثر تا مدت دو ماه بعد از ترخیص از بیمارستان و یک ماه بعد از دریافت چک بیمه گر فرصت دارند مدارک خود را به شرکت بیمه تحویل دهند تا هزینه درمان پرداخت شود.

–       برخی از درمان ها در حوزه درمانی پاراکلینیکی قرار می گیرد. بیمه گر برای تعیین غرامت این گونه درمان ها از تعرفه های وزارت بهداشت برای بیمارستان های دولتی و خصوصی استفاده خواهد کرد.

افزودن یک دیدگاه

دو × چهار =