انواع مختلف بیمه‌های منزل

انواع مختلف بیمه‌های منزل

در حالی که مالکان منزل ممکن است احساس کنند که درک کافی از پوشش این بیمه دارند، زمانی که دادخواست داده می‌شود به این نتیجه می‌رسند که اطلاعات کافی ندارند. به این دلیل، داشتن دانش کافی در خصوص سطوح مختلف پوشش و نحوه محاسبه مشارکت آنها در تعمیر و جایگزینی خانه، جایگزینی متعلقات شخصی و نوع پوشش صدمه یا فجایع ضروری و مهم است.

بیمه نامه هزینه جایگزینی در برابر بیمه نامه ارزش نقدی

در حالی که بیمه استاندارد خانه از شما در برابر زیان یا صدمه وارده به ساختار خانه شما و متعلقات شما پوشش ارائه می‌کند، درک سطح پوشش و نحوه محاسبه میزان پرداخت آنها در برابر زیان‌های شما مهم است.

بیمه هزینه جایگزینی همان مفهومی‌است که بیشتر افراد در زمان صحبت در خصوص بیمه خانه آن را درک می‌کنند. با این سطح پوشش، شرکت بیمه هزینه کامل برای تعویض یا تعمیر خانه با کسر کسورات پرداخت خواهد نمود. در حالی که این تعویض ها باید با نوع و کیفیت خانه مشابه باشد، این نوع بیمه، سن یا استهلاک اقلام یا خود خانه را در نظر نمی‌گیرد.

همچنین بیمه ارزش نقدی واقعی وجود دارد که ارزش مستهلک شده خانه و متعلقات شخصی را در نظر می‌گیرد. در این سطح از پوشش، شرکت بیمه هزینه جایگزینی یا تعمیر را با کسر استهلاک و کسورات پرداخت خواهد کرد.

بیمه مخاطرات باز در برابر بیمه مخاطرات نامبرده

جنبه مهم دیگر بیمه خانه این است که کدام نوع از صدمه یا زیان ها پوشش داده می‌شوند. بیمه مخاطرات باز، پوشش را برای تمام ریسک ها به جز حذف موارد خاص فهرست شده ارائه می‌کند. برای مثال بیمه استاندارد منزل ممکن است هزینه را برای نگهداری وسایل منزل مانند تعویض سقف، نقاشی تخریب شده یا شیروانی خراب شده را حذف کنند. همچنین بیمه ها ممکن است مخاطراتی را حذف کنند که مستلزم بیمه نامه‌های اضافی است مانند بیمه سیل یا خودرو.

در موارد دیگر شرکت بیمه ممکن است بیمه نامه ای با مخاطرات نامبرده شده صادر می‌کند. این نوع بیمه ها مخاطرات خاصی را فهرست خواهد کرد که پوشش داده می‌شوند مانند آتش سوزی، باد، توفان، سرقت یا تخریب.

بیمه‌های مخاطرات باز معمولاً جامع تر هستند و در نتیجه گران تر هستند اما ممکن است در عین حال آرامش خاطر بیشتری ارائه کنند.

 

افزودن یک دیدگاه

19 − 16 =