انواع بیمه مسولیت

انواع بیمه مسولیت

زمانی که فردی در جامعه مشغول به کاری می شود، باید دقت داشته باشد که به محیط، جامعه و افراد، خسارتی وارد نکند. همزمان که تکنولوژی پیشرفت نمود، میزان خساراتی که توسط افراد به جامعه و سایر افراد جامعه وارد می شد، افزایش یافت و در نتیجه روسای ممکلت برآورد نمودند که اگر شرایط به همین منوال پیش رود، جامعه دچار خرابی های جبران ناپذیر خواهد شد و صاحبان سرمایه به این مسئله بی توجه هستند زیرا بریا آن ها تنها سرمایه مهم است. لذا برای این که از این مشکل جلوگیری شود، جامعه قوانینی را در نظر گرفته است تا افرادی که خسارت وارد می کنند را جریمه کند با این کار دقت در انجام امور بیشتر می شود. حال گاهی اوقات خساراتی وارد می شود که عمدی نیست ولی هزینه زیادی را با خود به همراه دارد لذا صاحبان سرمایه ترجیح می دهند که برای این اتفاقات خود را بیمه کنند که به آن بیمه مسئولیت گفته می شود زیرا فرد باید مسولیت کار خود را بر عهده بگیرد.

بررسی انواع مسولیت ها

همان گونه که گفتیم بیمه مسئولیت برای هر حرفه ای لازم است تا اگر صاحبان پروژه ها خساراتی را وارد نمودند مسولیت آن ها بر عهده گرفته و این خسارات را جبران کنند. لذا ما باید بدانیم که بیمه مسولیت، شامل چه مواردی می گردد. بر این اساس، مسولیت ها را به دو دسته تقسیم می کنند:

۱-   مسولیت های مدنی:

این مسولیت ها مربوط به فعالیت های حرفه ای فرد می شود که در  جامعه در حال انجام است. هر فردی در هر شغلی ممکن است ناخواسته خساراتی را به کارمندان، ساکنین جامعه و خود کشور وارد کند. لذا عمدی در بروز آن ها نیست پس بیمه شامل این موارد می گردد.

۲-   مسولیت های کیفری:

اما در این مسولیت ها، فرد به طور مستقیم و به صورت عمدی در انجام آن ها دخیل است به همی دلیل بیمه مسولیت شامل آن ها نمی شود.

بیمه مسولیت های مدنی

برای این کار از خسارات عمدی توسط افراد به جامعه و اشخاص دیگر در حین کار جلوگیری شود، بیمه فقط مسولیت های مدنی را پوشش می دهد. لازم است بدانید که این بیمه فقط مختص حرفه های خاص نیست بلکه شما در هر زمینه ای که مشغول به کار هستید بهتر است مسولیت خود را بیمه کنید تا در صورت بروز اتفاقات ناخواسته، بیمه آن را جبران نموده و شما ورشکست نشوید.

افزودن یک دیدگاه

هفده − سیزده =