آشنایی با رفتار مشتریان در زمینه فروش بیمه

آشنایی با رفتار مشتریان در زمینه فروش بیمه

شما در صنعت بیمه در تعامل مستقیم با مشتریان قرار دارید در نتیجه لازم است نحوه برخورد با هر فرد را بدانید تا فروش بیمه نامه هر روز بیشتر از قبل گرد. در قسمت اول از این مقاله دو رفتار مشتریان مورد بررسی قرار گرفته و نحوه برخورد صحیح کارشناس با هر کدام از آن ها توضیح داده شد. در این قسمت به ادامه مطلب خواهیم پرداخت:

۱- مشتری شما فردی مغرور است.

متاسفانه برخی از افراد به حدی به خود اطمینان دارند که فکر می کنند در هر زمینه ای می توانند اظهار نظر نموده و حتی نیازی به مشورت ندارند. کافی است با این افراد در نهایت ادب و به صورت رسمی برخورد نمایید تا اعتماد ان ها را به راحتی جلب کنید.  توجه داشته باشید با توجه به این که این افراد همواره سعی می کنند وقت خود را محدود نشان دهند لذا شما به عنوان کارشناس بیمه نباید پرحرفی نموده و باید در کمترین وقت، تمامی مطالب را به آن ها عرضه کنید.

۲- مشتری شما دانا و با اطلاعات عمومی بالایی است.

این دسته از مشتریان با دیدگاه منفی وارد نمایندگی شما می شوند به این معنا که فرض را بر این می گذارند که شرکت بیمه شما مناسب نیست در نتیجه شما باید به اندازه اعتماد ان ها را جلب کنید که به شما ایمان بیاورند. کارشناسان بیمه باید سعی کنند که اطلاعات مفید، کاربردی و از همه مهمتر معتبر را در اختیار مشتریان قرار دهند حتی برای هر دسته از اطلاعات، رفرنس هایی را بیان کنند.

۳- مشتری بسیار خجالتی است.

گروهی از افراد به حدی خجالتی هستند که حتی نمی توانند درخواست و شکایت های خود را از بیمه گر بیان نمایند. کارشناس بیمه باید سعی کند اعتماد آن ها جلب نماید به گونه ای که مشتری متوجه شود تمامی اقدامات بیمه گر، از جمله وظایف آن ها به شمار می رود.

 

افزودن یک دیدگاه

16 + 14 =