کارگزار بیمه کیست و چه وظایفی دارد

کارگزار بیمه کیست و چه وظایفی دارد

کارگزار بیمه

یکی از مهمترین رموز موفقیت در هر صنعت، وجود افراد متخصص است که نه تنها اطلاعات کافی در مورد آن صنعت داشته باشند، بلکه به خوبی بتواند فعالیت های مختلف در آن زمینه را مدیریت نمایند  به گونه ای که اگر قرار شد در همان شغل، سمت دیگری را کسب کند، مهارت ها و تخصص او به حدی باشد که بتوان با اطمینان سمت جدید را به او واگذر نمود. این قانون در مورد بیمه هم صدق می کند و کلیه افراد شاغل در قسمت های مختلف ارائه خدمات بیمه ای، باید مهارت و تخصص کافی را داشته باشند و متناسب با مهارت آن ها، سمت مناسب به آن ها اعطا گردد. که یکی از این سمت ها، کارگزاری بیمه است.

کارگزار بیمه چه کسی است

زمانی که مشتری به شرکت بیمه مراجعه می کند تا با آن شرکت قرارداد ببندد، فردی باید برای عقد قرارداد وجود داشته باشد. لذا کارگزار بیمه کسی که به ازای دریافت حقوق از شرکت بیمه گر، معاملات بیمه را بین شرکت و بیمه گزار به انجام می رساند و در کل برای ارائه خدمات بیمه، در شرکت استخدام می شود.

وظایف کارگزار بیمه

همان گونه که متوجه شدید، در واقع کارگزار بیمه، واسط بین شرکت بیمه گر و فرد بیمه گزار است لذا باید به خوبی وظیفه خود را انجام دهد تا بتواند سبب موفقیت شرکت بیمه شود. این وظایف عبارتند از:

۱-   برای عقد قرارداد بین بیمه گر و بیمه گذار، در اولین اقدام، کارگزار بیمه باید کلیه اطلاعات مود نیاز مشتری را برای ارزیابی نیاز بیمه او به دست بیاورد تا بتواند نوع بیمه مناسب برای مشتری را تعین کند.

۲-   کارگزار بیمه باید شرکت های بیمه گر را برای انواع مختلف بیمه با هم مقایسه نموده و ویژگی های هر یک را به دست بیاورد. پس از آن که خدمات شرکت های مختلف بیمه را با هم مقایسه نمود، باید بهترین شرکت را برای بیمه گذار انتخاب نماید. به عبارت دیگر معرفی بهترین بیمه گر برای بیمه گذار، از وظایف کارگزار بیمه است.

۳-   زمانی که بیمه گذار دچار خسارت شود، کارگزار بیمه وظیفه دارد بیمه گذار را راهنمایی کند تا خسارت خود را از بیمه بگیرد و تا زمانی که مطمئن شود که بیمه گذار هزینه خسارت وارده را دریافت نموده، این امر را پیگیری کند.

۴-   کارگزار بیمه وظیفه دارد که هر چند وقت یکبار، گزارشی از کارهای خود را به بیمه گرها و ناظرین ارائه کند و میزان پیشرفت کاری خود را به آن ها اطلاع دهند.

پست های مرتبط

افزودن یک دیدگاه

هفده + 14 =

Free WordPress Themes, Free Android Games