مزایای بیمه مسئولیت

مزایای بیمه مسئولیت

مزایای بیمه مسولیت

هر فردی در جامعه مشغول به فعالیتی است تا از این طریق بتواند کسب درآمد نموده و امرار معاش کند. اما برای هر گونه فعالیت در کشور، قوانینی وجود دارد که مهمترین قانون، مسئولیت پذیری فعالیت هایی است که هر فرد انجام می دهد. همه باید در زمان انجام فعالیت های خود به این مسئله توجه داشته باشیم که در صورتی که فعالیت های ما منجر به خسارت جانی و مالی به افراد دیگر یا به محیط محل کار گردد، مسئولیت این خسارات با ما بوده و باید هزینه های آن را جبران کنیم. همین قوانین باعث شده است که افراد در حین انجام فعالیت های خود، دقت داشته باشند تا کمترین لطمه ها به بار بیاید. ولی به هر حال این امکان وجود دارد که به صورت ناخواسته، فعالیت های ما منجر به بروز خساراتی شود که با توجه به مسئولیت پذیری ما، باید این خسارات جبران گردد. این هزینه های جبران ممکن است که بسیار زیاد باشد و منجر به ورشکستگی شما گردد. در این زمان تنها راه کمکی، استفاده از خدمات بیمه مسئولیت است.

بیمه مسئولیت چیست

بیمه مسئولیت، به بیمه نامه ای گفته می شود که در آن شرکت بیمه گر متعهد می شود مجموعه خساراتی که به صورت ناخواسته در حیطه مسئولیت شما به شخص ثالث و یا به محیط وارد می شود را متناسب با تعهدات مذکور در بیمه نامه، جبران نماید.

منظور از مسئولیت، چیست

قبل از این که شما برای مسئولیت های حرفه ای خود از بیمه مسئولیت استفاده نمایید، باید بدانید که مسئولیت ها به چند دسته تقسیم شده و کدام نوع از مسئولیت ها تحت حمایت بیمه مسئولیت قرار می گیرند. به طور کلی مسئولیت ها به دو دسته تقسیم می شوند:

۱-   مسئولیت های مدنی

این مسئولیت ها به فعالیت های شخص در جامعه بر می گردد. گاهی اوقات در زمان انجام فعالیت، خسارت هایی به صورت غیر عمد وارد می شود که شما دخلی در رخ دادن آن ها نداشته اید. این مسئولیت ها تحت حمایت و پوشش بیمه مسئولیت قرار می گیرد.

۲-   مسئولیت های کیفری

اما گاها دیده می شود که شخصی در حین فعالیت های خود، به صورت عمدی خسارت هایی را منجر می شود که این دسته خسارت ها چون عامدانه بوده است، لذا بیمه مسئولیت، خسارت ناشی از این دسته از مسئولیت ها جبران نخواهد کرد. اگر قرار باشد که بیمه مسئولیت، این دسته از خسارات را نیز متقبل شود، افراد بی پروا و بی قانون شده و هرج و مرج در جامعه زیاد خواهد شد به همین منظور برای جلوگیری از این بی قانونی های، بیمه مسئولیت تنها خسارات ناشی از مسئولیت های مدنی را متعهد می شود.

حتما بخوانید :

پست های مرتبط

افزودن یک دیدگاه

16 + ده =

Free WordPress Themes, Free Android Games