گروه های تحت پوشش بیمه آتش سوزی

گروه های تحت پوشش بیمه آتش سوزی

گروه های تحت پوشش بیمه آتش سوزی

یکی از بدترین نوع سوانحی که منجر به خسارت های مالی زیاد و حتی خسارت های جانی به بدترین شکل ممکن می شود، آتش سوزی است. این اتفاق در هر مکانی امکان دارد رخ بدهد و در نتیجه در همه اماکن باید نکات ایمنی به منظور جلوگیری از این سانحه رعایت شود. اما ممکن است که بالاخره به صورت ناخواسته، آتش سوزی رخ بدهد و در این زمان اگر فردی از خدمات بیمه آتش سوزی برخوردار باشد، بیمه هر گونه خسارت های وارده که در بیمه نامه متعهد شده است را جبران می کند. اگر بخواهیم گروه های مختلفی که می توانند تحت پوشش بیمه  آتش سوزی قرار گیرند را دسته بندی کنیم، به طور کلی می توان ۳ گروه را نام برد:

بیمه آتش سوزی منازل مسکونی

در این گروه، کلیه منازل مسکونی شامل خانه های ویلایی، مجتمع، آپارتمان و.. تحت پوشش بیمه آتش سوزی قرار می گیرند. به طور کلی ۵ طرح در این گروه قرار دارند:

۱-   طرح معمولی منازل مسکونی

طرح معمولی بیمه منازل مشکونی، به دلخواه هر فرد و با سرمایه ای که مدنظر دارد صورت می گیرد. مدت اعتبار این بیمه نامه یکساله بوده و به درخواست بیمه گذار تمدید می شود. حق بیمه پرداختی در این طرح، براساس قیمت منزل، مجموعه وسایل داخلی آن و همچنین کلیه پوشش هایی که در بیمه نامه قید می شود، تعیین می گردد.

۲-   طرح همگانی منازل مسکونی

در طرح همگانی، قیمت منزل مسکونی ملاک تعیین حق بیمه قرار می گیرد و مجموعه خطراتی که تحت پوشش بیمه آتش سوزی در این طرح قرار دارد شامل صاعقه، انفجار و سیل است.

۳-   طرح مهر بیمه آتش سوزی منزل مسکونی

در طرح مهر بیمه آتش سوزی، نه تنها شخص بیمه گذار، بلکه شخص ثالث و همسایه بیمه گذار نیز در برابر انفجار، صاعقه و آتش سوزی بیمه شده و هر گونه خسارت درمانی و حتی فوت باید جبران گردد.

۴-   طرح زلزله بیمه آتش سوزی منزل مسکونی

در مناطق زلزله خیز که امکان بروز زلزله زیاد است، لذا بهتر است برای بیمه آتش سوزی از این طرح استفاده شود تا خسارت آتش سوزی ناشی از زلزه نییز جبران شود و حق بیمه در این حالت براساس قیمت منزل و وسایل ان تعیین می گردد.

۵-   طرح جامع خانه و خانواده

این طرح ای بیمه آتش سوزی، کلیه خطراتی را که امکان دارد در خانه رخ داده و منجر به آتش سوزی شود، تحت پوشش قرار می گیرد.

بیمه واحدهای صنعتی

این نوع بیمه نامه مربوط به واحدهای صنعتی شده و کلیه واحد صنعتی، ماشین آلات و کالاهای موجود در آن تحت پوشش قرار می دهد.

بیمه واحدهای غیر صنعتی

در این بیمه نامه کلیه اماکن عمومی شامل ادارت، سینما، شرکت ها و.. تحت پوشش بیمه آتش سوزی قرار می گیرد.

پست های مرتبط

افزودن یک دیدگاه

13 − 6 =

Free WordPress Themes, Free Android Games