در مورد بیمه باربری دریایی چه می دانید

در مورد بیمه باربری دریایی چه می دانید

بیمه باربری دریایی

یکی از مسیرهای حمل و نقل که وجود دارد، مسیر دریایی است. انتقال کالا از یک کشور به کشور دیگر، گاها تنها از مسیرهای آبی امکان پذیر است به همین دلیل کالاهای مربوطه باید از طریق کشتی های دریایی جابجا شوند. مسلما در این مسیر انتقال نیز خطراتی همچون طوفانی، سیل های دریایی، دزدان دریایی و… وجود دارد که نه تنها این خطرات، کالاها را تهدیدی می کند بلکه ممکن است جان دریانوردان را نیز تهدید کند. در این زمان مسئولیت هر گونه خسارت و آسیبی که به کالا و دریانوردان از زمان بارگیری کالا در مبدا تا زمان تحویل آن در مقصد وارد شود، برعهده شرکت حمل و نقل خواهد بود. لذا شرکت های مربوطه برای جلوگیری از پرداخت هزینه های سنگین و ایجاد آسودگی خاطر برای صاحبان کالا و دریانوردان، از بیمه باربری دریایی استفاده می شود. اما توجه داشته باشید که بیمه بابری دریایی زمانی خسارت ها را جبران می کند که مطمئن باشد این خسارات ناشی از سهل انگاری و یا نقص ایمنی نبوده است. لذا برای این که بدانید این بیمه نامه چه خساراتی را تحت پوشش قرار می دهد، باید ابتدا با انواع خسارات وارده در این نوع روش حمل و نقل، آشنا شوید.

۱-   خسارت های خاص

مجموعه ای از خسارت هایی که در اثر اتفاقات گیش بینی نشده و به صورت غیر عمد رخ می دهند. برای مثال زمانی که دریا طوفانی شده و همه کالا به داخل دریا واژگون می شود. در این صورت شرکت بیمه باید خسارت های وارده را جبران نماید.

۲-   خسارت های عمومی

گاها شرایطی پیش می آید که دریانور صلاح می داند برای نجات جان خود و سایر افراد، بخشی از کالا را به داخل آب بریزد. در این صورت خسارت وارده باید بین افراد ذینفع تقسیم شود تا این خسارت جبران گردد.

۳-   خسارت های کلی

منظور از خسارت کلی، زمانی است که کالا به طور کامل از بین می رود. در این زمان، دو حالت وجود دارد:

–       خسارت واقعی

زمانی که کالا به طور کامل و به صورت فیزیک از بین برود، خسارت واقعی رخ داده است.

–       خسارت فرضی

اما گاهی اوقات دیده می شود که کالا وجود دارد ولی به دلیل اتفاقی که رخ داده، ماهیت کالا تغییر کرده است به گونه ای که دیگر قابل استفاده نخواهد بود. برای مثال محموله کشی، کاغذ باشد که وقتی آب به آن رسیده، کاغذها خراب و خمیری شده اند. در این زمان هم کالا در واقع از بین رفته است.

حتما بخوانید :

پست های مرتبط

افزودن یک دیدگاه

هفت − 5 =

Free WordPress Themes, Free Android Games