درباره بیمه مهندسی بیشتر بدانید

درباره بیمه مهندسی بیشتر بدانید

یکی از مشاغلی که در دنیا وجود دارد، حرفه مهندسی است. مهندسی در زمینه هایی شامل مهندسی برق، عمران، مکانیک و… وجود دارد که در تمامی پروژه هایی ساختمانی و همچنین در تمام کارخانجات، به این حرفه نیاز می شود منتهی بسته به نوع فعالیت ها، انواع خاصی از گرایش های مهندسی کاربرد دارد. اما آن چه که اهمیت زیادی دارد این موضوع است که در این حرفه نیز ممکن است اتفاقتی رخ بدهد که منجر به بروز خسارت خواهد شد و مسلما این خسارت ها چه مالی باشد و چه جانی، هزینه های سنگینی برای جبران نیاز دارد. به همین دلیل توصیه می شود که تمام مهندسین در زمان شروع به فعالیت خود، از بیمه مهندسی استفاده کنند.

بیمه مهندسی چیست

بیمه نامه مهندسی یکی از انواع بیمه نامه است که متعهد می شود تمام خسارت های مربوط به اتفاقات ناخواسته و پیش بینی نشده در زمان فعالیت های مهندسی را جبران نماید. که در زمان روز خسارت، بیمه گر کارشناس خود را به محل بروز خسارت اعزام می کند و پس از اطمینان از عمدی نبودن حادثه و یا نقص ایمنی، نسبت به بروز خسارت ها اقدام می کند.

انواع بیمه مهندسی

در زمینه بیمه مهندسی،  بسته به نوع پوشش های بیمه، انواع مختلفی از بیمه نامه وجود دارد که در ادامه بیان خواهیم نمود:

۱-   بیمه تمام خطر پیمانکار

این بیمه نامه، از زمان شروع پروژه تا زمان اتمام کار آن، پروژه را حمایت کرده و خسارت ناشی از کلیه اتفاقات ناخواسته را جبران می کند. لازم است بدانید که در این بیمه نامه، مسئولیت مدنی اشخاص ثالث، تجهیزات ساختمانی  اموال مجاور پروژه و حتی ساختمان های موقت نیز تحت پوشش بیمه قرار گرفته و هر گونه خسارت در این زمینه نیز جبران خواهد شد.

۲-   بیمه تمام خطر نصب

این بیمه نامه زمانی استفاده می شود که ارزش اقلام قابل نصب از هزینه مصالح بیشتر باشد لذا در زمان راه اندازی تجهیزات و وسایل که قیمت آن ها گران است، باید از این بیمه نامه استفاده شد. در این بیمه نامه همانند بیمه تمام خطر پیمانکار، مسولیت مدنی اشخاص ثالث تحت پوشش بیمه قرار دارد.

۳-   بیمه شکست ماشین آلات

کلیه وسایل و تجهیرات مورد استفاده در کارخانجات باید بیمه شوند تا اگر در حین کاربه صورت ناخواسته، دچار مشکل شوند، هزینه تعمیر یا تعویض آن ها توسط بیمه پرداخت گردد.

۴-   بیمه تجهیزات پیمانکار

با توجه به این که در پروژه های عمرانی از تجهیزات و ماشین آلات گران قیمت استفاده می شود لذا تک تک این وسایل باید بیمه شوند تا اگر مشکلی به صورت ناخواسته برای آن ها رخ داد، بیمه خسارت های وارده را متقبل شود.

افزودن یک دیدگاه

7 − چهار =