درباره بیمه آتش سوزی بیشتر بدانید

درباره بیمه آتش سوزی بیشتر بدانید

درباره بیمه آتش سوزی بیشتر بدانید

ممکن است شما یکی از افراد باشید که تا به حال در اثر سانحه آتش سوزی، خسارت های مالی بسیار سنگین و حتی خسارت جانی به شما وارد شده است و از این زمینه لطمه بزرگی دیده اید. آتش سوزی یکی از بدترین نوع خسارت هایی است که بسیار زجرآور خواهد بود و این اتفاق  فقط مختص اماکن عمومی و یا محل کار نیست بلکه گاها دیده شده است که در منزل نیز در اثر سهل انگاری برخی از افراد خانواده، این سانحه رخ داده و خسارت های جبران ناپذیری را بر جا گذاشته است. آتش سوزی به چند دلیل رخ می دهد:

۱-   سهل انگاری

۲-   وجود نقص فنی در سیستم های برقی و یا گازی داخل ساختمان

۳-   خسارت های پیش بینی نشده

با توجه به این که جبران خسارات آتش سوزی سخت و گران است توصیه می کنیم که همه افراد از خدمات این بیمه نامه استفاده نمایند.

بیمه اتش سوزی چیست

یکی از انواع بیمه نامه هایی که بیمه گذار را در زمان بروز خسارت های جانی و مالی حمایت می کند، بیمه آتش سوزی است. در این بیمه نامه، شرکت بیمه گر متعهد می شود که در صورت بروز آتش سوزی در اثر اتفاقات ناخواسته و غیر قابل پیش بینی، بر طبق تعهدات خود در بیمه نامه، نسبت به جبران خسارت های وارده اقدام نماید. توجه داشته باشید که شرکت بیمه گر در زمان بروز آتش سوزی، ابتدا کارشناس خود را به محل سانحه اعزام می کند و در صورت تایید کارشناس مبنی بر عمدی نبودن آتش سوزی و یا عدم رخ دادن اتش سوزی به دلیل نقص فنی، خسارات را جبران خواهد نمود.

خطرات تحت پوشش بیمه آتش سوزی

به طور کلی مجموعه خساراتی که در بیمه آتش سوزی تحت حمایت و پوشش شرکت بیمه گر قرار می گرد، به دو دسته تقسیم می شود:

–       خطرات اصلی

مجموعه خطراتی که به صورت مستقیما منجر به آتش سوزی می شوند، در گروه خطرات اصلی قرار دارند. از جمله این خطرات می توان به موارد زیر اشاره نمود:

۱-   حریق یا آتش

در صورتی که آتش رخ داده قابل مهار شدن نباشد در این صورت هر گونه خسارتی که وارد شود، توسط بیمه جبران خواهد شد.

۲-   انفجار

انفجارهایی که عمدی در رخ دادن آن ها وجود نداشته باشد تحت پوشش بیمه آتش سوزی قرار می گیرند.

۳-   صاعقه

گاها ممکن است رعد و برق منجر به خسارت و آتش سوزی شود ولی بیمه زمانی خسارت ناشی از صاعقه را جبرران می کند که به صورت مستقیم در بروز آتش سوزی دخالت داشته باشد ولی برای مثال اگر سیم هایی در محیط رها باشد که برق صاعقه را انتقال داده و منجر به آتش سوزی شود، در این صورت صاعقه دخالت مستقیم در آتش سوی نداشته و بیمه آن را جبران نخواهد کرد.

–       خطرات تبعی

این دسته از خطرات، تاثیر مستقیم در بروز آتش ندارند. برای مثال:

۱-   زلزله

۲-   سقوط هواپیما

۳-   سیل و طوفان

پست های مرتبط

افزودن یک دیدگاه

سه × 3 =

Free WordPress Themes, Free Android Games